ویرایش جدید اتوماسیون تخصصی سازمان تا دو سال آینده به بهره‌برداری می رسد

12:44 - 07 مهر 1395
کد خبر: ۲۲۶۲۶۷
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
مشاور علمی رئیس سازمان و مدیر پروژه اتوماسیون تخصصی سازمان پزشکی قانونی با اشاره به برخی مشكلات و نواقص موجود در اتوماسیون تخصصی فعلی گفت: اتوماسیون تخصصی جدید سازمان در حال تدوین و آماده سازی است و ظرف دو سال آینده در تمامی مراكز پزشكی قانونی كشور به بهره برداری می رسد.
به گزارش گروه حقوقی و قضایی به نقل از روابط عمومی سازمان پزشکی قانونی کشور، دكتر محمدحسن عابدی نماینده رییس سازمان در اجرای اتوماسیون جدید سازمان گفت: اتوماسیون تخصصی جدید سازمان در حال تدوین و آماده سازی است و ظرف دو سال آینده در تمامی مراكز پزشكی قانونی كشور به بهره برداری می رسد.

وی افزود: در پی وجود برخی مشكلات و نارضایتی تعدادی از استان در استفاده از اتوماسیون تخصصی سازمان، مقرر شد شكل جدید از اتوماسیون تخصصی تدوین شود كه در قالب آن مشكلات موجود برطرف و رضایتمندی تمامی كاربران را فراهم كند.

عابدی درادامه بیان کرد: برای تحقق این امر یك شركت تخصصی به عنوان مشاور انتخاب شد تا فرایندها را مهندسی مجدد كرده و آر.اف.پی طرح را آماده كند. برای عملیاتی شدن نرم افزار جدید اتوماسیون تخصصی زمانی دو ساله در نظر گرفته شد تا به صورت نهایی و با رفع اشكالات در سراسر كشور مورد استفاده قرار گیرد.

مدیر پروژه اتوماسیون تخصصی سازمان پزشکی قانونی هدف از ایجاد این نرم افزار تخصصی یكپارچه را تمركز و مدیریت اطلاعات تخصصی سازمان در بخش های معاینات، كمیسیون،‌آزمایشگاه و سالن تشریح عنوان كرد و اظهار داشت: با به‌كارگیری این نرم افزار تمامی اطلاعات سازمان در بخش های تخصصی از سراسر كشور به شكل متمركز در دسترس خواهد بود و می توان از آن در بسیاری از پروژه های علمی، تحقیقاتی، سیاستگذاری و اجرایی سازمان استفاده كرد.

وی با اشاره به جلسه اخیر كارشناسان سازمان با شركت مشاور كه روز گذشته ششم مهر ماه اظهار داشت: در فاصله دو ساله تا نهایی شدن نرم افزار جدید سازمان باید نرم افزار دیگری به شكل موقت در اختیار استان ها قرار گیرد كه هدف از برپایی این جلسه بررسی یكی از نرم افزارهای فعلی مورد استفاده سازمان و ارزیابی امكان استفاده از آن برای ورود اطلاعات بخش‌های تخصصی در این فاصله زمانی دو ساله بود.

به گفته مشاور علمی رئیس سازمان پزشکی قانونی کشور هم اكنون 15 استان از یک  نرم افزار برای حوزه تخصصی استفاده می كند و بقیه استان ها نرم افزارهای دیگری را برای این منظور مورد استفاده قرار می دهند؛ بنابراین لازم است نرم افزاری برای استان ها انتخاب شود تا در فاصله دو ساله تا نهایی شدن نرم افزار اتوماسیون تخصصی اطلاعات را از طریق آن ثبت كنند به نحوی كه در پایان دو سال امكان انتقال دیتاها در اتوماسیون جدید وجود داشته باشد.
انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *