آماده امضای تفاهم‌نامه همکاری با کشورعمان هستیم

12:18 - 07 مهر 1395
کد خبر: ۲۲۶۲۴۸
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
حسین بن علی الهلالی دادستان کل کشور پادشاهی عمان همراه با هیئتی از این کشور صبح امروز با حضور در سازمان بازرسی کل کشور با قاضی سراج دیدار و گفت‌وگو کرد.
به گزارش گروه حقوقی و قضایی به نقل از روابط عمومی سازمان بازرسی کل کشور، قاضی سراج در این دیدار با اشاره به سفر سال گذشته‌اش به کشور عمان گفت: طی سفر کوتاهی که سال گذشته هنگام بازگشت از سیزدهمین اجلاس آمبودزمان آسیایی در پاکستان به عمان داشتیم مذاکرات خوب و سازنده‌ای با رئیس کمیسیون حقوق بشر عمان در رابطه با حقوق شهروندی برگزار کردیم. الحمدالله دیدگاه‌های جمهوری اسلامی ایران و کشور پادشاهی عمان بسیار نزدیک بود.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور خاطرنشان کرد: همچنین از کمیسیون حقوق بشر عمان دعوت کرده‌ایم در آینده نزدیک درخواست عضویت در انجمن آمبودزمان آسیایی را ارائه دهد که مورد استقبال وی قرار گرفت. همچنین از رئیس کمیسیون حقوق بشر عمان دعوت به‌عمل‌آمده تا با حضور در ایران مقدمات امضای تفاهم‌نامه همکاری نیز فراهم شود.

قاضی سراج با اشاره به روابط حسنه دو کشور گفت: خوشبختانه رابطه جمهوری اسلامی ایران با کشور پادشاهی عمان طی چند دهه گذشته رابطه خیلی مناسبی بوده و امیدواریم رابطه قضایی بین دو کشور تحکیم یافته و بتوانیم در مجامع بین‌المللی هم‌پوشانی داشته و به ارتقای روابط دو کشور کمک کنیم

وی با اشاره به جایگاه قانونی سازمان بازرسی کل کشور گفت: سازمان بازرسی کل کشور جمهوری اسلامی ایران بر اساس اصل 174 قانون اساسی تشکیل‌شده و وظیفه‌اش نظارت بر حسن اجرای امور کشور و اجرای صحیح قوانین است. بر اساس این وظیفه قانونی، سازمان بازرسی نهاد مبارزه با فساد و اصلاح امور در ایران است. سازمان بازرسی کل کشور بر سه قوه کشور نظارت دارد.

رئیس سازمان بازرسی کل کشور با اشاره به وظیفه آمبودزمانی سازمان گفت: سازمان بازرسی کل کشور به‌عنوان نماینده ایران عضو مؤسس، عضو هیئت‌مدیره و خزانه‌دار کل آمبودزمان آسیایی است. همچنین سازمان بازرسی عضو آمبودزمان بین‌المللی با حدود 170 عضو از کشورهای مختلف است. قرار است اجلاس آینده آمبودزمان بین‌المللی در ماه آینده در تایلند برگزار شود که همین‌جا از دادستان کشور عمان دعوت می‌کنم در صورت تمایل در این اجلاس شرکت کنند.

در ادامه این دیدار حسین بن علی الهلالی دادستان کل کشور عمان با اشاره به روابط دو کشور گفت: روابط کشور پادشاهی عمان با جمهوری اسلامی ایران همان‌طور که فرمودید عالی است که از پیش از انقلاب تا بعد از انقلاب ادامه داشته و روزبه‌روز بهتر و بهتر می‌شود.

وی بابیان اینکه عمان همواره از روابطی که با ایران داشته تقدیر می‌کند گفت: مردم و دولت عمان هیچ‌گاه مشارکت گذشته نیروهای مسلح ایران در رفع مشکلاتی که عمان داشت را فراموش نمی‌کنند.
دادستان کل کشور عمان تصریح کرد: حضور ما در ایران در رابطه با توسعه روابط دو کشور درزمینهٔ حقوقی و قضایی است. امیدواریم که انشاء الله این دیدار منتج به دیدارهای بعدی و متوالی شده و به پیشرفت روند توسعه همکاری‌های دوجانبه در این زمینه کمک کند.
در این دیدار همچنین طرفین گفت‌وگوهایی راجع به روند قضایی رسیدگی به پرونده‌های مالی و فساد در دو کشور داشتند.
انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *