رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

ضرورت آموزش کارکنان بانک‌ها در راستای پیشگیری از کلاهبرداری اینترنتی/ الزام بانک‏‎ها در احراز هویت ارباب رجوع از طریق سامانه الکترونیکی ثبت احوال

9:12 - 07 مهر 1395
کد خبر: ۲۲۶۱۰۳
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
قاسمی گفت: پیگیری اجرایی شدن آموزش به کارکنان بانک‌ها جهت احراز هویت، تهیه فیلم آموزشی در خصوص شیوه‌های کلاهبرداری و ...منجر به کاهش کلاهبرداری از طریق حساب های بانکی شهروندان می شود.
عباس قاسمی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان مرکزی  در گفت‏‌و‌گو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، با اشاره به ضرورت پیشگیری از وقوع جرم در فضای سایبر گفت: به دلیل گسترش خدمات الکترونیکی و فضای جرائم، برخی از جرائم جدید نیز گسترش یافته اند، که از جمله آنها کلاهبرداری از طریق حسابهای بانکی شهروندان است که این امر با هماهنگی بین دادستانی ها ، پلیس آگاهی و بانگها می‎تواند درصد قابل توجه ای از جرم مذکور را کاهش دهد.

این مقام قضایی ادامه داد: راه‌های آموزش به کارکنان بانک‌ها جهت احراز هویت ارباب رجوع بر مبنای اسناد هویتی جدید و قبلی اهمیت بسزایی دارد.
 
قاسمی افزود: پیگیری اجرایی شدن آموزش به کارکنان بانک‌ها جهت احراز هویت، تهیه فیلم آموزشی در خصوص شیوه‌های کلاهبرداری و استفاده از سند هویتی مجعول جهت ارائه به کارمندان و مراجعین توسط نیروی انتظامی و بانک مرکزی و همچنین الزام بانک‌ها به رعایت مصوبات بانک مرکزی در خصوص احراز هویت ارباب رجوع از طریق سامانه الکترونیکی ثبت احوال از مصوبات این طرح بوده است.

وی در پایان گفت: مقرر شد پلیس آگاهی نماینده‏ایی به بانک ها معرفی و با اعلام نماینده آگاهی حساب های که وجه کلاهبرداری در آن واریز شده است را مسدود کنند.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *