ارسال پرونده‌های دعاوی خانوادگی به مراکز مشاوره پیش از طلاق/ تقویت واحدهای مشاوره در دستور کار

9:14 - 07 مهر 1395
کد خبر: ۲۲۶۰۹۹
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
جوهری گفت: در حال حاضر طی هماهنگی‌های انجام شده با نیروی انتظامی پرونده‌های دعاوی خانوادگی که به واقع جرقه اولیه اختلافات خانوادگی و طلاق است توسط نیروی انتظامی به مرکز مشاوره دادگستری کل استان البرز ارسال می‌شود.
مهدی جوهری معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان البرز در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، با اشاره به برگزاری اولین کارگاه آموزشی مداخله در فرآیند طلاق در دادگستری البرز گفت: این کارگاه برای اعضای مرکز مشاوره پیش از طلاق دادگستری کل استان البرز برگزار شده و تعداد 26 نفر از مشاورین  بر اساس محتوای کتاب راهنمای فنی و اجرایی مراکز مشاوره آموزش دیدند.

وی گفت: هدف از برگزاری این کارگاه آموزشی،  افزایش سطح دانش و مهارت فنی روانشناسان و مشاورین در مشاوره‌های پیش از طلاق با استفاده از آموزه‌های کتاب راهنمای فنی و اجرایی مراکز مشاوره بوده است.

این مقام قضایی تصریح کرد: در این کارگاه، مشاورین با استفاده از روشrole plaing  (الگوی تدریس بازی نقش یا ایفای نقش در نمایش) به خلق موقعیت‌های مختلف در مشاوره‌های پیش از طلاق پرداختند و جنبه‌های مختلف یک مشاوره فنی را مورد ارزیابی قرار دادند. در این روش مشاوران فرصت استفاده از تصورات و بروز تفکرات و خلاقیت را پیدا می‌کنند و یاد می‌گیرند از تجربیات یکدیگر در راستای ارائه مشاوره‌های فنی بهره برداری لازم را به عمل آورند.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان البرز با اشاره به اهمیت برگزاری کارگاه‌های از این دست گفت: تاکنون تلاش شده است که ارائه مشاوره در فرایند طلاق مبتنی بر یک شیوه و اصول مشخصی صورت گیرد و کتاب راهنمای فنی و اجرای مراکز مشاوره این چارچوب را در اختیار ما قرار داده است.

وی ادامه داد: این کتاب برای کلیه مشاورین شاغل در این مراکز ارسال شده است که خوشبختانه پیشنهادات و انتقادات سازنده ای در خصوص این کتاب مطرح شد که به معاونت اجتماعی قوه قضائیه منعکس گردیده است.

جوهری تشکیل شورای مشورتی مراکز مشاوره پیش از طلاق استان البرز و شرکت اساتید دانشگاه و صاحبنظران عرصه مشاوره و مددکاری را در این شورا گامی دیگر در راستای ارائه مشاوره‌های اصولی و فنی در این مرکز برشمرد.

این مقام مسئول تصریح کرد: در حال حاضر طی هماهنگی‌های انجام شده با نیروی انتظامی پرونده‌های دعاوی خانوادگی که به واقع جرقه اولیه اختلافات خانوادگی و طلاق است توسط نیروی انتظامی به مرکز مشاوره دادگستری کل استان البرز ارسال می‌گردد؛ لذا این مرکز بعدازظهرها نیز جهت ارائه خدمات مشاوره ای دایر است.

وی تقویت واحد غربالگری و حضور مددکار اجتماعی، مشاور مذهبی، مشاور حقوقی و روانپزشک را در این مرکز از جمله برنامه‌های آتی معاونت اجتماعی دادگستری کل استان البرز عنوان کرد.





ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *