آتش افروزی نظام سلطه یکی از گرفتاری‌های دنیای امروز است/ استکبار از حقوق بشر استفاده ابزاری می‌کند/ هما هودفر با تامین وثیقه 500 میلیونی آزاد شد

10:33 - 07 مهر 1395
کد خبر: ۲۲۶۰۹۳
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه ای در دیدار با حسین بن علی بن زاهر الهلالی دادستان کل کشور عمان گفت: آتش افروزی نظام سلطه یکی از گرفتاری‌های دنیای امروز است.
به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای  گفت: امیدواریم این رفت و آمدها به خصوص در حوزه حقوقی و قضایی مفید باشد.

وی ادامه داد: همانطور که استحضار دارید یک سابقه صمیمی بین عمان و ایران برقرار بوده و هست؛ این رابطه توانسته برای منافع دو کشور مفید باشد و ما بسیار امیدواریم که این روابط عمیق و صمیمی که در حوزه های سیاسی قضایی و جود دارد نه تنها برای دو کشور بلکه برای بسیاری از مسایل منطقه ای و بین المللی مفید باشد و نقش ایفا کند.

معاون اول قوه قضائیه در ادامه بیان کرد:نقش قوه قضاییه در همه کشورها حتی در موضوعات غیرقضایی میتواند در این عرصه ها پررنگ باشد.

وی اظهارامیدواری کرد که بتوانیم در تبادل تجربیات نقش ایفا کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه ای همچنین گفت: یکی از گرفتاری هایی که دنیای امروز با آن روبروست آتشی است که نظام سلطه ایجاد کرده و از جمله کشورهای اسلامی دچار  این آتش شدند.

وی افزود: متاسفانه اقدامات تروریستی در یمن، سوریه، لیبی ،افغانستان و عراق صورت گرفته است. آنها آتشی که افروختند دامن خودشان را گرفته و در این آتش خواهند سوخت.

معاون اول قوه قضائیه با اشاره به استفاده ابزاری استکبار از حقوق بشر گفت: اینها موضوعاتی است که در جهان امروز باید مورد بررسی قرار گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای در حاشیه دیدار با دادستان کل کشور عمان در جمع خبرنگاران گفت:  مساله تروریسم و مواد مخدر از موضوعاتی است که جهان به آن گرفتار است.جنگی که نظام سلطه راه انداخته جرم بین المللی و بزرگی است.

معاون اول قوه قضائیه در ادامه بیان کرد: چه کسی به آنها اسلحه های پیشرفته و امکانات می دهد اینها جنایت است باید همه کشورها و کشورهایی که گرفتارند راهکار بین المللی بیابند که در این جلسه این مساله را طرح موضوع کردم که دستگاه قضایی برای تعقیب این جرم چه باید بکند.

وی اضافه کرد: امروز آمریکا و کشورهای غربی از حقوق بشر استفاده ابزاری می کنند و در عمل دوگانه برخورد می کنند.

حجت الاسلام والمسلمین محسنی اژه ای افزود: جمهوری اسلامی ایران و عمان روابط دیرینه و صمیمی دارند که تبعا مقامات ایران و عمان در رفت و آمدند که در شرایط کنونی این روابط در مسایل دو کشور منطقه و حتی فرامنطقه می تواند تاثیرگذار باشد.

وی در ارتباط با پرونده هما هودفر نیز گفت:خروج وی ربطی به این سفر و دیدار  نداشته است. تحقیقات پرونده کامل شد و دادگاه انجام شد. و قرار وثیقه ۱۵۰میلیونی صادر شد که بعد این قرار وثیقه  به ۵۰۰ میلیون تشدید شد اما تهیه وثیقه ۵۰۰میلیونی زمان برد. در نهایت وثیقه تامین شد و وی  آزاد شد. اگر منعی نباشد و ممنوع الخروج نباشد خروج از کشور منعی ندارد.

حجت الاسلام و المسلمین محسنی اژه ای در ادامه گفت: اطلاعی ندارم که وی ممنوع الخروج بودند یا خیر و طبیعتا وقتی قراروثیقه صادر می‌شود یک سری محدودیت‌ها برداشته می شود.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *