"فاجعه منا" بی کفایتی آل سعود را در اداره حرمین شریفین اثبات کرد

12:15 - 09 مهر 1395
کد خبر: ۲۲۶۰۷۸
امام جمعه قاضی آباد هند و یکی از شاهدان فاجعه منا اظهار کرد: جان باختن چند هزار نفر در فاجعه منا در سال گذشته بی کفایتی آل سعود را در برگزاری مناسک حج اثبات کرد.
به گزارش سرویس بین الملل مولانا علی حیدر قاضی اظهار کرد: سوء مدیریت حکام سعودی باعث شده است که هر سال تعداد زیادی از زائران حرم امن الهی جان خود را از دست بدهند.

وی که از شاهدان فاجعه منا در سال گذشته است اظهار کرد حوادث سالهای گذشته نشان داد که عربستان به تنهایی قادر به برگزاری مراسم حج نیست و حرمین و شریفین باید توسط شورایی از کشورهای اسلامی اداره شود.

امام جمعه قاضی آباد گفت بسیاری از زائران حرم امن الهی در سال گذشته به دلیل ممانعت ماموران سعودی و براثر تشنگی و گرما جان خود را از دست دادند.

وی تصریح کرد شیوه برخورد ماموران سعودی و ممانعت از کمک زائران دیگر برای امداد رسانی نشان داد که توطئه ای برنامه ریزی شده برای شهادت حجاج طراحی شده بود.

این عالم برجسته هندی با انتقاد از حکام سعودی اظهار کرد این افراد متکبر حتی از خانواده شهدای منا عذرخواهی نکردند.

امام جمعه قاضی آباد بااشاره به استفاده از ماموران امنیتی اسرائیلی و امریکایی برای تامین امنیت حج امسال خاطرنشان کرد استفاده از این افراد نشان دهنده نزدیکی رابطه آل سعود و اسرائیل است.
 
وی درادامه با اشاره به جنایات و بمباران گسترده یمن از سوی عربستان سعودی خاطرنشان کرد کشتار زنان،کودکان و افراد بیگناه بیش از یکسال است که در سایه سکوت کشورهای غربی و سازمان ملل ادامه دارد.

این روحانی برجسته هندی خاطرنشان کرد: عربستان سعی کرد شکست خود را در یمن ،سوریه و عراق بر سر حجاج بیگناه تلافی کند.

وی با اشاره به همکاری و دوستی نزدیک رژیم صهیونیستی و عربستان تصریح کرد تروریست های داعش که از سوی عربستان و اسرائیل حمایت می شوند چهره واقعی ریاض را برای کشورهای اسلامی نمایان کردند.

مولانا حیدر قاضی درادامه با اشاره به وظیفه ائمه جمعه خاطرنشان کرد امامان جمعه باید مردم را نسبت به جنایات و توطئه های امریکایی – سعودی و صهیونیستی آگاه کنند.
 
وی خاطرنشان کرد: ائمه جمعه می توانند چهره واقعی دشمنان اسلام را برای مردم و نمازگزاران افشا کنند.
 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *