به حرف سفیر آمریکا وقعی نگذاشتند!!!

12:21 - 26 آذر 1393
کد خبر: ۲۲۶۰۷
دسته بندی: فرهنگی ، عمومی
خبرگزاری میزان: باز هم یک بار دیگر با وجود مخالفت شدید دولت ایالات متحده آمریکا، هنرهای فرهنگی معاصر این کشور در هتل "دریوت " شهر پاریس پایتخت فرانسه به حراج گذاشته شد.
: باز هم یک بار دیگر با وجود مخالفت شدید دولت ایالات متحده آمریکا، هنرهای فرهنگی معاصر این کشور در هتل "دریوت " شهر پاریس پایتخت فرانسه به حراج گذاشته شد.

به گزارش به نقل از روزنامه فرانسوی لوفیگارو، وجود "ماسک هوپی" در این حراجی هنرهای فرهنگی آمریکا موجب انتقادات شدید برخی از مقامات واشنگتن شد.

اما این حراجی که دوشنبه گذشته برگزار شد فروشی نزدیک به یک میلیون یورو داشت. فروش " ماسک هوپی" که مربوط به تمدن " پوبلوس " ایالت آریزونای آمریکاست به قیمت 263 هزار یورو ، رقمی بسیار بالاتر و شاید بی سابقه نسبت به هوپی های قبلی را به خود اختصاص داد. بالاترین رقم فروشی که پیشتر برای ماسک هوپی رد و بدل شده بود 88 هزار یورو بود.

این فروش در حالی صورت گرفت که دو روز قبل از برگزاری حراجی یعنی شنبه گذشته، سفیر آمریکا در پاریس با انتشار بیانیه ای اعلام کرده بود که دست اندرکاران این حراجی باید فروش آثار و تولیدات فرهنگی ازنوع " هوپی " و " ناواجو " را متوقف کنند و این قطعات قیمتی را به صاحبان ملیت های اصلی شان بفروشند.

ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *