برطرف شدن ایرادات لایحه تاسیس و اداره مدارس غیر دولتی در جلسه کمیسیون آموزش مجلس

21:29 - 06 مهر 1395
کد خبر: ۲۲۶۰۴۰
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از برطرف شدن ایرادات لایحه تاسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیر دولتی در کمیسیون متبوعش خبرداد.
به گزارش گروه سیاسی به نقل از خانه ملت؛ سیدحمایت میرزاده در تشریح جلسه امروز (سه شنبه 9 مهرماه) کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، گفت: کمیته‌های پنج گانه تخصصی در خصوص اولویت‌ها و برنامه های سال جاری تحصیلی و کاری گزارش ارائه کردند.

نماینده مردم گرمی در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برنامه‌های ارائه شده از سوی کمیته‌های پنج گانه در راستای برنامه ششم توسعه بوده است، تصریح کرد: موضوعاتی مانند پژوهش، افزایش آموزش های مهارتی و عملی و غیره از جمله مواردی است که در برنامه های سال جاری کمیته ها به آنها توجه شده است.

وی با اشاره به اینکه در این جلسه مقرر شد ستاد هماهنگی آموزش های مهارتی تشکیل شود تا فعالیت‌های موازی در این خصوص حذف شود، اظهارکرد: این اقدام موجب صرفه جویی در هزینه ها نیز خواهد شد؛ البته این مهم آماده برای ارائه به هیأت رییسه مجلس شورای اسلامی و تصویب در صحن است که در این صورت دولت موظف به اجرا این قانون خواهد بود.

میرزاده با بیان اینکه بررسی لایحه تاسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیر دولتی اعاده شده از سوی شورای نگهبان یکی دیگر از دستورکارهای امروز کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی بود، اظهار کرد: این لایحه با حضور نماینده شورای نگهبان، معاون وزارت آموزش و پرورش و نمایندگان مورد بررسی قرار گرفت.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی ضمن اشاره به اینکه شورای نگهبان لایحه تاسیس و اداره مدارس و مراکز آموزشی و پرورشی غیر دولتی را همراه با 4 ایراد و 3 تذکر به کمیسیون متبوعش برگردانده بود، خاطرنشان کرد: به عنوان مثال ایرادات گرفته شده در خصوص مغایرت با اصل 53 قانون اساسی و درآمد های مدارس و اصل 85 قانون اساسی بود که خوشبختانه تمام ایرادات این لایحه برطرف شد لذا این لایحه برای رای گیری مجدد در خصوص اشکالات به صحن ارائه خواهد شد و بعد برای طی شدن مراحل قانونی به شورای نگهبان ارسال می‌شود.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *