انقلاب اسلامی به عنوان بزرگترین چالش توسعه طلبی رژیم جعلی صهیونیستی است

17:16 - 06 مهر 1395
کد خبر: ۲۲۵۹۹۸
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
شمخانی با بیان اینکه ننگ همکاری برخی کشورهای عربی با اسرائیل که به دنبال عربی کردن موضوع فلسطین بودند در سخنرانی نتانیاهو در سازمان ملل آشکار شد، گفت: وزرای خارجه این کشورها نه تنها انتقادی نکرده، بلکه رویکرد اسرائیل را مورد تاکید قرار دادند.

به گزارش گروه سیاسی ، علی شمخانی نماینده مقام معظم رهبری و دبیر شورای عالی امنیت ملی عصر امروز (سه‌شنبه) در مسجد حضرت ولی عصر (عج) و در بیست و هفتمین محفل انس پیشکسوتان جهاد و شهادت ضمن بزرگداشت هفته دفاع مقدس و سالروز عملیات ثامن الائمه (ع)، یاد و نام شهیدان و ایثارگران گرانقدر انقلاب اسلامی، دفاع مقدس و مدافعان حرم را گرامی داشت.

وی با اشاره به گفتمان امام خمینی(ره) که پیش از انقلاب نیز آرمان آزادی فلسطین و مقابله با رژیم صهیونیستی را اولویت اصلی برای تمام کشورهای اسلامی می‌دانستند، افزود: انقلاب اسلامی به عنوان بزرگترین چالش توسعه طلبی رژیم جعلی صهیونیستی، آغازی بر انسجام جهان اسلام در مسیر ظلم ستیزی، آزادیخواهی و نفی سلطه بوده است.

دریابان شمخانی تحمیل جنگ، تحریم‌های اقتصادی و مجموعه فشارهایی که پس از پیروزی انقلاب اسلامی علیه کشورمان اعمال شده است را ناشی از تلاش برای دفاع از رژیم صهیونیستی عنوان کرد و گفت: جمهوری اسلامی ایران بیشترین و آشکارترین کمک‌های موثر را به گروه‌های مقاومت اسلامی فلسطین داشته است و این افتخاری برای ملت آزاده ایران و الگویی برآمده از تجربه دفاع مقدس و انقلاب اسلامی در دفاع از مظلوم و منافع جهان اسلام است.

وی افزود:پیشکسوتان انقلاب اسلامی و دفاع مقدس که همواره محور اصلی مقابله و مبارزه با رژیم صهیونیستی بوده‌اند باید همواره و بدون تنازل، آرمان آزادی فلسطین را به تبعیت از رهبر فرزانه انقلاب با جدیت و همت مضاعف در دستورکار داشته باشند.

 نماینده مقام معظم رهبری خاطرنشان کرد: ننگ همکاری برخی کشورهای عربی با رژیم صهیونیستی که به دنبال عربی کردن موضوع فلسطین بودند در سخنرانی اخیر نتانیاهو در سازمان ملل آشکار شد، اما وزرای خارجه کشورهای عربی نه تنها پاسخی به این ادعاها و رفتارهای مغایر خواست ملت‌های خود نداشتند، بلکه برخی آنان با اظهارات تفرقه افکنانه رویکرد رژیم صهیونیستی را مورد تاکید قرار دادند.

وی گفت: مهمترین تلاش دشمنان، تغییر معادله تهدید از خطر رژیم صهیونیستی برای منطقه به سمت گروه‌های تروریستی و تکفیری خودساخته است و متاسفانه تبلیغات فراوان و تلاش‌های رسانه‌ای غرب و اسرائیل نیز در این زمینه موثر بوده است.

دبیر شورای عالی امنیت ملی کشورمان با بیان اینکه تلاش‌های مذبوحانه رژیم سعودی در ابعاد سیاسی و تلاش گروه‌های تکفیری و تروریست‌ها در میدان برای فرعی کردن اولویت مسئله فلسطین در جریان است، تاکید کرد: امروزه با هوشیاری مراجع تقلید از قم تا نجف و آمادگی نیروهای بسیج مردمی از عراق و سوریه تا یمن زمینه لازم برای تحقق آرمان آزادی فلسطین بیش از هر زمان دیگری فراهم است.

شمخانی با اشاره به آماده شدن جهان اسلام، آزادیخواهان و ظلم ستیزان برای برگزاری کنگره عظیم اربعین به عنوان آیینی با ابعاد کم نظیر انسانی، اعتقادی و ارزشی افزود: آرمان آزادی فلسطین و مقابله با اصلی ترین مظهر و نماد ظلم، جنایت و کشتار یعنی رژیم کودک کش صهیونیستی بهترین رویکردی است که می‌تواند شعار محوری مراسم بزرگداشت اباعبد‌الله الحسین (ع) به ویژه اربعین باشد.

به گزارش فارس، شمخانی با یادآوری شرایط آغاز جنگ تحمیلی و تلاش صدام برای به دست گرفتن رهبری جهان عرب به دلیل منزوی شدن مصر پس از امضای پیمان ننگین کمپ دیوید گفت: شکست صدام و دفاع عزتمندانه ملت سلحشور ایران، الگویی برای منطقه و ملت‌های آزاده ساخت که نمونه‌های درخشان آن در حزب الله لبنان، بسیج مردمی در عراق و سوریه و انصارالله یمن دیده می‌شود.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام افزود: در تحلیل و بررسی تاریخ دفاع مقدس باید زمینه‌ها، اهداف سیاسی و امنیتی دشمنان و ضد انقلاب به منظور تدوین راهبردهای جدید برای نیروهای دفاعی کشور مورد کنکاش دقیق قرار گیرد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *