ورود بدون مجوز به جزایر سه گانه ایرانی به هیچ وجه قابل قبول نیست/ آماده برگزاری رزمایش مشترک در خلیج فارس هستیم

8:40 - 07 مهر 1395
کد خبر: ۲۲۵۹۷۱
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
عضو سابق کمیسیون امنیت ملی مجلس گفت: ورود بدون مجوز به جزایر سه گانه ایرانی به هیچ وجه قابل قبول نیست از این رو ما از مالکیت بر این جزایر به هیچ‌وجه کوتاه نخواهیم آمد و تمام سعی و تلاشمان را برای استقرار امنیت در حوزه خلیج فارس به کار می‌گیریم.
ورود بدون مجوز به جزایر سه گانه ایرانی به هیچ وجه قابل قبول نیست/ آماده برگزاری رزمایش مشترک در خلیج فارس هستیممحمدحسن آصفری عضو سابق کمیسیون امنیت ملی مجلس در گفت‌و‌گو با خبرنگار سیاسی  پیرامون برگزاری رزمایش نظامی در جزایر سه گانه به منظور کاهش حواشی در این مناطق اظهار کرد: هر کشوری طبق قوانین بین‌المللی می‌تواند در منطقه سرزمینی و آبهای خود رزمایش و مانور نظامی برگزار کند که ایران نیز از این قاعده مستثنی نیست.

وی افزود: جمهوری اسلامی ایران تمامی تدابیر لازم را برای ایجاد امنیت در منطقه خلیج فارس به کار گرفته است که بدون شک همراهی کشورهای همسایه در این راستا ضریب امنیتی منطقه خلیج فارس را بیش از پیش افزایش خواهد داد.

عضو سابق کمیسیون امنیت ملی مجلس تاکید کرد: با توجه به حریم دریایی که برای کشورهای مختلف در منطقه خلیج فارس در نظر گرفته شده است چه کشورهای همسایه ایران و چه کشورهای خاور دور که از آبهای خلیج فارس استفاده می‌کنند در راستای ورود به آبهای ایران باید مجوزهای لازم را دریافت کنند در غیر این صورت ایران با آنها برخورد خواهد کرد.

آصفری با بیان اینکه ورود بدون مجوز به جزایر سه گانه ایرانی به هیچ وجه قابل قبول نیست، گفت: ما از مالکیت بر این جزایر به هیچ‌وجه کوتاه نخواهیم آمد از این رو تمامی سعی و تلاشمان را برای استقرار امنیت در حوزه خلیج فارس به کار می‌گیریم.

وی با بیان اینکه کشورهای حوزه خلیج‌فارس باید مراقبت لشکرکشی غربی‌ها به این منطقه باشند گفت: جمهوری اسلامی ایران آماده هرگونه برگزاری مانور با کشورهای حوزه خلیج فارس برای برقراری امنیت در این منطقه است و از این موضوع استقبال می‌کند.

عضو سابق کمیسیون امنیت ملی مجلس با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران  هر ساله در یک موعد مقرر رزمایشی را در حوزه مربوط به خود در خلیج فارس برگزار می‌کند، ‌اظهار کرد: کشورمان بر این موضوع تاکید دارد که باید با تمام قدرت در منطقه خلیج فارس حضور پیدا کند لذا چه کشورهای دیگر ما را همراهی کنند و یا نکنند ما رزمایش و مانورهای نظامی خود را در موعد مقرر در خلیج فارس انجام می‌دهیم و از این موضوع کوتاه نمی‌آییم.





ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *