اکثر آسیب های اجتماعی ریشه در کم کاری فرهنگی دارد/ ضرورت برگزاری نشست مستمر بین دستگاه قضا و نمایندگان مجلس

5:30 - 07 مهر 1395
کد خبر: ۲۲۵۹۲۰
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
در نشست شورای قضایی استان مرکزی بر همکاری و تعامل مجموعه دستگاه های قوه قضاییه و نمایندگان حاضر در قوه مقننه تاکید شد.
اکثر آسیب های اجتماعی ریشه در کم کاری فرهنگی دارد/ ضرورت برگزاری نشست مستمر بین دستگاه قضا و نمایندگان مجلسبه گزارش گروه حقوقی و قضایی ، به نقل از روابط عمومی دادگستری استان مرکزی، نشست شورای قضایی استان مرکزی به ریاست حجت الاسلام قاسم عبداللهی، رییس کل دادگستری استان مرکزی و با حضور حسینی، منصوری، کریمی، مقدسی، رضایی و حجت الاسلام سلیمی و اعضاء شورای قضایی و طاهری دادستان عمومی و انقلاب اراک در دادگستری کل برگزار شد.

محمد حسینی،  منتخب مردم تفرش، آشتیان و فراهان در خانه ملت در نشست شورای قضایی استان ضمن نکوداشت هفته دفاع مقدس و تبریک این هفته به حماسه سازان این دوران و ملت شریف ایران، شرایط حاکم بر نظام را مرهون خون پاک شهدا و رهنمون های امام راحل و رهبر فرزانه انقلاب دانست. 

وی با بیان اینکه اقتدار و عزت امروز ایران در حوزه های مختلف حاکی از عزم جدی ملت دارد،  تصریح کرد: وضعیت آسیب های اجتماعی استان باید مورد بررسی قرار گیرد تا بتوانیم برای حل آن طرح و برنامه ارائه دهیم. 

حسینی اظهار کرد: با توجه به شرایطی که وجود دارد و آماری که از پرونده های ارجاعی به دادگستری استان مشهودست باید گفت عزم جدی را در حوزه های مختلف داشته باشیم،  در واقع فضایی را در استان ترسیم می شود نشان از مشکلات مختلف دارد که زاییده مباحثی است که در گذشته اتفاق افتاده و امروز بروز پیدا می‌کند. 

این مقام مسئول با تأکید بر اینکه مشکلات اقتصادی کشور را نباید نادیده گرفت،  اضافه کرد: تمامی اتفاقات نشان از تصمیمات درست یا غلط تصمیم گیران جامعه دارد.

حسینی خاطر نشان کرد: اکثر آسیب های اجتماعی ریشه در کم کاری فرهنگی دارد،  اگر ما جرم مواد مخدر را در راس جرایم استان می بینیم حاکی از این است که در حوزه ورزش و اقتصادی خوب کار نکردیم و در نتیجه همه این موارد این است که شاهد بروز و ظهور آسیب های اجتماعی باشیم. 

وی از رئیس کل دادگستری استان،  معاونین و کارکنان دستگاه قضایی استان بابت خدمات ارزنده تقدیر کرد و گفت: شهرستان های مختلف دارای مشکلات مختلف در این حوزه هستند که باید از سوی دستگاه قضا مورد اهمیت واقع شود. 

منتخب مردم فراهان در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: شهرستان فراهان در حوزه ثبت اسناد ساختمانی را شروع کرده و اقدام خاصی را انجام ندادیم پیگیری کنیم تا ما ساختمان ثبت اسناد را داشته باشیم.

وی با اشاره به مشکلات ملکی در سه شهرستان آشتیان، تفرش و فراهان، تصریح کرد: در مباحث ملکی هم با تغییرات ایجاد شده از سوی منابع طبیعی و شرایط انحصار وراثت روستاها مواجه هستیم.

حسینی با ابراز نارضایتی از برخوردهای قهریه در استان،  تصریح کرد: قوه قهریه باعث می شود رفتار یکسان در مورد مجرمان داشته باشیم در صورتیکه برخی ها از این رفتار گلایه مند هستند چون ما وظیفه داریم مباحث مردمی را مطرح کنیم سعی داریم هیچ موضوعی مغفول واقع نشود. 

وی هدف از بیان گلایه‎های مردمی را ایجاد فضای اعتمادی بین مردم و مسولین دانست و خاطرنشان کرد: امیدست در فضای همدلی و تعامل فضایی را در استان ایجاد کنیم که هم اجرای دقیق را شاهد باشیم و هم حرمت ها را حفظ کنیم.

وی با بیان اینکه حفظ حرمت روستاییانی که برای جرم شخم زدن زمین متهم می شوند باید پاسداشته شود تصریح کرد: حفظ حرمت کشاورزان متهم از مهاجرت آنان و حاشیه نشینی شهری و بروز  آسیب در کنار کلان شهر ها جلوگیری خواهد شد.


حسینی در بخشی از سخنان خود به مشکلات پزشکی قانونی اشاره کرد و گفت: شهرستان های ما فاقد پزشکی قانونی هستند تا گواهی فوت صادر شود.

وی با اشاره به اینکه منتخبان استان در مجلس از اتحاد و انسجام قابل قبول و چشمگیری برخوردارند اضافه کرد: همه نمایندگان مجلس در جهت پویایی استان تلاش خواهیم کرد و حضور ما در این نشست حاکی از بهبود شاخص ها و رفع مشکلات استان دارد. وی در ادامه با اشاره به اینکه دستگاه قضایی استان در حوزه کارکنان جای خالی وجود دارد،  اظهار کرد: ما سالیانه رقمی را قانون برنامه پنجم داریم که جذب نیروی جدید داشته باشد که این قانون در برنامه ششم نیست اما کمیسیون قضایی این پیشنهاد را داده است اگر نیازست دستور لازم جهت بررسی داده شود.  
حسینی تصریح کرد: مشکل افرادی که روزگاری را در زندان سپری می کنند و سو سابقه ای را پیدا می کند ما در اجتماع با آنان خود برخورد نمی کنیم حتی هیچ کارگاهی به آنان کار نمی دهد این امر یکی از آسیب هایی است که باید مورد توجه قرار گیرد. 

وی با بیان اینکه مجمع نمایندگان استان به دنبال تقویت نیروهای بومی هستند،  ابراز کرد: اگر نقطه نظری دارید که فکر میکنید در راستای پویایی استان است بیان شود اگر قرار به اصلاح باشد اصلاح خواهیم کرد و مراتب را گزارش خواهیم داد.

علی اکبر کریمی منتخب مردم اراک، کمیجان و خنداب در بهارستان نیز با اشاره به اینکه باید کاری کنیم تا استان مرکزی اصالت و هویت فرهنگی خود را حفظ کند،  گفت: استان ما یک استان غنی و اثرگذار به لحاظ تاریخی شخصیت های فرهنگی و علمی است که باید با برنامه ریزی دقیق از این هویت دفاع کرد. 

وی با اشاره به اینکه حجم پرونده های وارده به دادگستری استان نگران کننده و نسبت به میانگین کشوری بالاترست، تصریح کرد: به منظور جلوگیری از حجم پرونده های وارده فرهنگ سازی است چراکه با تقویت زیر ساخت های فرهنگی پای افراد برای مباحث بسیار پیش پا افتاده که در زمان های گذشته با دخالت بزرگتر ها حل و فصل می شد باز نخواهد شد. 

کریمی با بیان اینکه افزایش هزینه های مراجعه کنندگان کمک میکند تا شاهد ورود پرونده های کمتری باشیم،  اظهار کرد: شرایط باید به گونه ای باشد که مراجعه کننده هزینه قابل توجهی را پرداخت کند.

وی خاطرنشان کرد: استفاده از تشکل های مردم نهاد، سمن ها، تشکل های تخصصی در حوزه اطفال باید از اهمیت ویژه ای برخوردار باشد تمامی اصناف دارای تشکل های دارای قانون هستند که حتی به تخلفات آنان رسیدگی می کند و هرچه ما افراد و تخلفات را به مجموعه های خود ارجاع دهیم از حجم پرونده ها نیز کاسته می شود و پرونده آنان در حوزه تخصصی و غیر قضایی پیگیری شود . 

 کریمی با تأکید براینکه پیشگیری از جرایم بار محاکم را کم می کند اظهار کرد: گاهی با اندک دقت و پیگیری از سوی مدیران و مردم از بروز مشکل و جرمی عظیم جلوگیری خواهد شد. 

وی برلزوم جدیت بیشتر قوه قضاییه در برخورد با فساد تاکید کرد و گفت ؛ امروز مبحث فساد یک تهدید جدی برای نظام است که اصل و اساس نظام را تهدید می‌کند و متاسفانه گاهی فسادها یک فساد سازمان یافته و تشکیلاتی شده است که باندهای مخوفی انان را حمایت می کنند.
کریمی اضافه کرد: در حوزه ثبت اسناد باید به اراضی کشاورزی فاقد سند اشاره کرد که اگر اداره کل ثبت اسناد در صدور ثبت اسناد مالکیت تسریع کند باعث می شود املاک روستایی ما هویت پیدا کند.

وی با اشاره به تقویت زندان ها اظهار کرد: تامین اعتبارات لازم برای ساخت و تجهیز زندان در اراک منظور شده است که با مدیریت استان این بحث را پیش بریم. 

این مقام مسئول با بیان اینکه لزوم تقویت رویکرد استفاده عمومی مردم از وکیل ومشاور حقوقی در اولویت قرار گیرد،  تصریح کرد: لایحه اصلاح قانون وکالت در مجلس در دست بررسی است که نظام یکپارچه ای را در بحث وکالت داشته باشیم. 

کریمی اضافه کرد: باید فرهنگ سازی درست در راستای استفاده از وکیل شخصی انجام شود،  این موضوع به حل بسیاری از مسائل که در محکمه وارد می شود را جلوگیری کند و با مشاوره درست مردم را از مراجعه بی مورد به محاکم ممانعت به عمل آورد. 

کریمی خاطر نشان کرد: تلاش ما اینست که مجموعه دستگاه های قوه قضاییه و نمایندگان حاضر در قوه مقننه تعامل و همکاری نزدیکتر را داشته باشند.

مهندس منصوری نماینده ساوه و زرندیه در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه استان ما با توجه به مهاجر پذیر بودن استان عملکرد دستگاه قضا خوب است،  تصریح کرد: در همه استان های مهاجر پذیر به دلیل ناشناس بودن و آزادی عمل مشکلات بیشتر از حد معمول است.
 
وی در ادامه با بیان اینکه برای استان های مهاجر پذیر باید راهکارهایی مبنی بر کاهش پرونده های ورودی اعمال شود،  اضافه کرد: طرح را آماده کردیم که اقدامات اولیه انجام شده است از این رو امیدواریم با فراگیر شدن این مهم شاهد کاهش پرونده به دادگستری و دستگاه های تابعه باشیم.  
 
منصوری با اشاره به طرح توانمند سازی تصریح کرد: مقام عظمای ولایت نسبت به این امر مهم دغدغه دارند و بارها توصیه فرمودند بنابراین با نهادینه شدن طرح توانمند سازی تمام بی اخلاقی ها و جرم و جنایت کاهش خواهد یافت.  
 
وی با اشاره به اینکه طرح توانمند سازی یاد آور این مطلب است که ما باید افرادی را به جامعه تحویل دهیم که از هر نظر توانمند باشند،  گفت: به طور معمول افراد توانمند خطا نمی کنند چراکه اگر انسان شغل را دوست داشته باشد به دنبال خطا نخواهد رفت.  
 
نماینده مردم ساوه و زرندیه در خانه ملت ادامه داد؛ هنوز سیستم آموزشی ما سیستم آموزشی قبل است جوانان بدون هیچ مهارت کافی فارغ التحصیل می شوند نهادینه شدن طرح توانمند سازی در مدارس به کاهش آمار بیکاری کمک کرده و همین عامل نیز باعث کاهش چشمگیر جرم و جنایت در جامعه خواهد شد.  
 
منصوری با بیان اینکه دانش آموزان نسل امروز توان انجام هر کاری را ندارند،  اضافه کرد: تغییر در این حوزه به تغییر سیستم نظام آموزشی مرتبط است به طوری که اگر از کلاس اول دبستان رشته دانش آموز مشخص باشد با اتمام تحصیل در مدرسه حرفه ای را به صورت اصولی فرا گرفته است.  
 
این مقام مسئول محکم بودن و عدم سفارش پذیری را شاخصه دستگاه قضا استان دانست و گفت: در بحث دولتی ها در منطقه خود شرایط بهبودی را ایجاد کند قطعا شرایط جامعه متحول خواهد شد.  
 
 منصوری با استناد به فرمایش رهبری که فرمودند گلایه مردم از کمبود ها نیست بلکه از بی عدالتی هاست،  تصریح کرد: برای مباحث دولتی ها وقت بیشتری گذاشته شود چراکه دشمنان قصد دارند با توطئه مردم را نسبت به نظام بی اعتماد کنند که ما با فعالیت های گسترده اجازه میخواهیم داد.
 
منصوری ادامه داد: سازمان بازرسی باید نسبت به این امر مهم دقت لازم را داشته باشند تا افراد جرات دست درازی به بیت المال را پیدا کنند.  
 
وی تصریح کرد: ایجاد دادگاه های تخصصی در همه زمینه ها امری لازم است ما تا 10 سال آینده تعدد پرونده های بیشتری خواهیم داشت که اگر با ایجاد دادگاه های تخصصی از حجم کار دادگستری خواهد کاست.

حجت الاسلام علیرضا سلیمی نماینده مردم محلات و دلیجان در بهارستان نیز ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس گفت: آماری ارائه شده نشان می دهد که دیدگاه ما نسبت به دستگاه قضا باید تغییر کند و می طلبد مباحث امنیتی را با این دید نگاه کنیم.  
 
وی اظهار کرد: امروز مجرمین ما به قاچاق مواد مخدر و.... خلاصه نمی شوند چراکه مجرمین کوه خواری،  رودخانه خواری در استان بیداد می کند که باید در مورد ثبت کوه ها و رود خانه ها اقدامات لازم انجام شود.  
 
حجت الاسلام سلیمی با بیان این نکته که ما قریب به 19 میلیون حاشیه نشین در کشور داریم،  اضافه کرد: این امر مهم یکی از مولفه هایی است که مقام معظم رهبری تاکید دارند که با برنامه ریزی درست باید رفع شود.  
 
منتخب مردم دلیجان در بهارستان با تاکید براینکه قوه قضاییه باید انقلابی بماند،  تصریح کرد: گاهی افراد سود جوی فعال در برخی نشریات استخوان پوسیده سلطنت پهلوی را قصد دارند زنده نگاه دارند وظیفه ما و دستگاه قضا اینست که با همدلی و تعامل جلوی این تخلف را بگیرم و اجازه ندهیم آرمان های نظام مورد هجمه عده ای سودجو قرار گیرد.  
 
حجت الاسلام یکی دیگر از مباحث قابل پیگیری را تخلفات انتخاباتی دانست و گفت: ما نگران هستیم که عده ای آشکارا از حزب یا گروهی حمایت می کنند که باید مورد بررسی قرار گیرد.  
 
وی با اشاره به اینکه برخی از مباحث ملی مانند حقوق های نجومی به استان نیز ارتباط دارد، اضافه کرد: بحث حقوق های نجومی در استان باید پیگیری شود دستگاه قضا با ورود در این حوزه به مطالبات مردمی جامه عمل بپوشاند.  
 
منتخب مردم محلات آگاهی دادن به مردم در حوزه تخلفات دولتی را از ضروریات برشمرد و افزود: حضرت آقا فرمودند اگر قاضی تخلف کرد بخوابانید و او را شلاق بزنید،  قطعا قضات ما هیچ خلافی را مرتکب نمی شوند تا مستوجب چنین مجازاتی شوند اما مردم باید بدانند که قانون گذار همه ابعاد را در نظر گرفته است.  
 
حجت الاسلام سلیمی با بیان اینکه عدم حضور اتباع بیگانه در شهرهای ممنوعه باید اولویت داده شود،  اضافه کرد: با اخراج اتباع کاری از پیش میخواهیم برد آنان راه و چاه کار را می دانند بهترین کار برای جلوگیری از حضور اتباع بیگانه در شهرهای ممنوعه پلمپ کارگاه هایی است که آنان مشغول به کار هستند.
 
وی خروجی لازم را مستلزم اتحاد دستگاه قضا با نمایندگان مجلس خواند و گفت: برای حل مشکلات باید همگی دست به دست هم دهیم و عزمی جدی را دنبال نماییم.
 
سید مهدی مقدسی نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در بهارستان نیز با تبریک فرا رسیدن هفته دفاع مقدس و اشاره به زنده نگاه داشتن یاد و نام شهدا گفت: حداقل مزایای برگزاری این نشست اینست که نمایندگان اطلاعاتی را از واقعیات پیدا می کنند این آمار دارای پیام هایی هستند و تصمیم گیری ها موثر خواهند بود.  
 
وی با اشاره به ملاحظات لحاظ شده از سوی قوه قضاییه ابراز کرد: ارتباط قوه قضاییه با مجلس وجود دارد اما معاون پارلمانی کمتر در مجلس حضور دارد،  اگر نمایندگان مجلس در کمیسیون ها و جلسات غیر علنی اطلاعات قضایی داشته باشند قطعا در اصلاح قوانین،  تأمین منابع و تصمیماتی که به حوزه اقتصادی باز می گردد موثرست.
 
مقدسی ادامه داد: تعامل و اطلاع رسانی به موقع می تواند خیلی از مشکلات روزمره را حل کند، چراکه خیلی از مردم خبر ندارند در جامعه چه می گذرد هزاران هزاران مشکلات داریم که ریشه آنان به مباحث اقتصادی و فرهنگی گره خورده است دیگر کمسیون اقتصادی و فرهنگی بی تفاوت نخواهد بود.  
 
وی بر ضرورت استفاده از ظرفیت دانشگاه ها، پژوهشکده های استان تاکید کرد و گفت: برای برنامه ریزی درست باید تحلیل درست نیز وجود داشته باشد.
 
مقدسی خطاب به دستگاه قضا گفت: تحقیقات خود را درست انجام دهید و نتیجه را به ما اعلام کنید تقسیم بندی ها تحلیل و سهم اجرایی هر کدام تعیین شود.  
 
وی با اشاره به اهمیت برقراری ارتباط تنگاتنگ با معاونین فرهنگی دانشگاه ها ابراز کرد: تحلیل درست ما را به سر منزل مقصود خواهد رساند اما اگر تحلیل درست نداشته باشیم بی شک در پرونده ها غرق خواهیم شد.  
 
این مقام مسئول با بیان این مطلب که قوه قضاییه بسیار درگیری کاری دارد ؛ اظهار کرد: قضات بیشتری وقت خود را به تحلیل پرونده ها اختصاص می دهند.  
 
به گفته وی تعامل قوه قضاییه و مجلس یک اصل است و یک ضرورت مهم است تصریح کرد: تناقض بین قوانین باعث می شود تا افراد دلزده شوند بنابراین اگر قوانین احصا شود ما در مجلس کمک خواهیم کرد.
 
مقدسی با بیان این مطلب که شدت مجازات نتیجه بازدارندگی دارد،  خاطر نشان کرد: با استفاده از این سیستم بتوانیم در اصلاح روش ها و تخلفات کاهش محسوس ایجاد کنیم.  
 
به گفته مقدسی شدت مجازات و کنترل های محسوس و نا محسوس می تواند از تعدد مجرمین بکاهد و در مرحله بعدی هم فرهنگ سازی لازم جهت عدم حضور بی جهت در محاکم به منظور مباحث پیش پا افتاده کاهش خواهد یافت.  
 
وی با ابراز تأسف از فاصله گرفتن از سیستم کدخدا منشی برای حل و فصل مشکلات بر لزوم نهادینه شدن این فرهنگ قدیمی توصیه کرد و گفت: بسیار لازم و ضروری است صدا و سیما با قدرت در این حوزه وارد شده با فرهنگ سازی لازم گامی در راستای کاهش آمار پرونده مجرمان بردارد.   
 
مقدسی گفت: دستگاه قضایی بار سنگین کوتاهی دستگاه های دیگر را بر دوش دارد، این واقعیت وجود دارد کوتاهی خیلی از دستگاه ها افزایش پرونده های ورودی را در پی خواهد داشت، لذا با استفاده از پژوهش می توانیم صدا و سیما را مجاب به فرهنگ سازی کند.  
 
وی علاقه مندی خود جهت برگزاری نشست هایی از این دست اعلام کرد و گفت: ما چهار سال در مجلس هستیم و مشکلات نیز در جامعه کم نیست باید بررسی کنیم نمایندگان مجلس چه کمکی به دستگاه قضا می کنند اگر نمایندگان از موضوع اطلاع داشته باشند کمک می کنند.  
 
وی ادامه داد: ارتباط نمایندگان با دادگستری کل استان خود باعث می شود حداقل نقشی که مجلس در اصلاح قوانین دارد را انجام خواهد داد.

محمد ابراهیم رضایی نماینده مردم خمین در مجلس گفت: نوع نگاه ما در دوران قبل این بود که هرچه از دستگاه قضا دور باشیم مصلحت دارد و همین عامل نیز باعث می شد ارتباط ما روز به روز ضعیف تر شود.
 
وی بر لزوم تحلیل و واکاوی نظام مدیریت ها تاکید کرد و گفت: دستگاه قضایی گرفتار محصول رفتار دیگران است که اگر فرهنگ‎سازی انجام شود و برنامه ریزی دقیق صورت پذیرد شاهد موج عظیم پرونده های ورودی نخواهیم بود.  
 
رضایی ابراز کرد: برای نظام تدبیر و تصمیم اشتباه باید فکر اساسی کنیم و از بروز فساد در سیستم اجرایی ممانعت به عمل آوریم.  
 
وی با تأکید بر اینکه نظام شایسته سالاری در دوره های مختلف دولت از بین رفته است،  اظهار کرد: استفاده از سیستم قومی و قبیله ای باعث شده تا فساد بیشتر شود، باند و باند بازی طرف اصول گرا بودن یا اصلاح طلب بودن هر دو کشور را به ویرانی هدایت می کند ازاین رو اگر ریشه خرابی را نگیریم شاهد مشکلات خواهیم بود.  
 
رضایی ادامه داد: کشور باید از حالت قوم و قبیله ای نجات پیدا کند، دولتمردی که از جناح خاصی حمایت می کند قطعا کسی را روی کار خواهد آورد که از طرفدارهای اوست و اگر ریشه دولتی قبیله ای باشد قطعا فساد هم وارد می شود.  
 
رضایی افزود: اقتصاد ما بیمار و مردم تحت فشار هستند، برای حل این مشکل هم باید دست در دست هم دهیم و اقتصاد مقاومتی که نیاز جامعه امروزی است کمک کنیم تا راه باز و اقتصادی شکوفا داشته باشیم.  
 
وی با اشاره به اینکه امروز محرومیت و فقر جامعه به تهدید تبدیل شده است ؛ اضافه کرد: باید فقر در جامعه کاهش پیدا کند مدیران با شایسته سالاری به محرومیت زدایی کمک کنیم چراکه اگر افکار سالم بر مردم حاکمیت کنند از فقر نجات پیدا خواهیم کرد.  
 
وی با ابراز تأسف از اینکه نظام تعلیم و تربیت ما به دلیل حساسیت بیشتر طعمه دشمنان قرار گرفته است،  اظهار کرد: مقام معظم رهبری تاکید دارند که از وارد شدن آموزش و پرورش و دیگر مراکز آموزشی به بازی های سیاسی باید خودداری شود.
 
این مقام مسئول تصریح کرد: ما به شدت به تعامل بیشتر بین دستگاه قضا و مجلس نیاز داریم،  معاون پارلمانی قوه قضاییه باید در مجلس حضور داشته باشد و حرف های مردم را به نمایندگان جهت اصلاح امور انتقال دهد.
حجت الاسلام قاسم عبداللهی، رئیس کل دادگستری استان مرکزی نیز در نشست شورای قضایی استان گفت: آنچه شما به عنوان آمار مطلع شدید بطنی دارد که از هر بطن هزار بطن تراوش می شود.  
 
وی ادامه داد: ما در رابطه با پرونده های مختلف چندین مدیر کل را تحت تعقیب قرار دادیم که پرونده آنان در حال رسیدگی می باشد،  در بحث فساد اداری و مبارزه با فساد خدمات خوبی انجام شده است.
 
حجت‌الاسلام عبداللهی اضافه کرد: در بحث متخلفین خود دستگاه قضایی نیز هیچ تخلفی را در دستگاه قضایی استان بر نمی تابیم و به محض مشاهده چندین نفر از قضات را باز خرید و.. کردیم،  ما این مباحث را دلیل حفظ امنیت روانی عموم مردم رسانه ای نمیکنیم.  
 
وی افزود: همه ما مجموعه نمایندگان،  قوه قضاییه،  قوه مجریه و امامان جمعه باید دخالت کنند و فرهنگ سازی لازم جهت پرهیز از تخلفات انجام دهند.  
 
وی با ابراز نارضایتی از فعالیت کانون های فساد اضافه کرد: تمامی معاونت ها به ویژه معاونت اجتماعی و پیشگیری و مسولین دستگاه های تابعه را مامور کردیم تا این معضل را بررسی کنند تا برای همیشه ریشه کن شود.  
 
حجت الاسلام عبداللهی با بیان اینکه درصد بالایی از متخلفان دارای مشکلات جسمی هستند اذعان کرد: در مورد حقوق های نجومی برخی ها گمان می کنند که افرادی مانند قضات مجموعه دستگاه قضا حقوق کلان دریافت می کنند در صورتی که مبلغ متوسط آنان 3 میلیون و پانصد هزار تومان است.
 
وی از وضعیت اسف بار زندان های استان ابراز تأسف و نارضایتی کرد و گفت: مشکلات وارده به تشکیلات ما زیادست که برای انجام هر کدام از مشکلات باید تحقیقی مبسوط انجام پذیرد.  
 
وی علت بروز بسیاری از مشکلات و معضلات را تعطیلی بسیاری از نهادهایی دانست که باید متولی باشند و در تشریح این امر گفت: یکی از مشکلات ما برگزاری مراسم جشن به صورت مختلط است که تمام نیروهای خود را جهت بررسی وضعیت تالار باغ های استان بسیج کردیم.  
 
وی بر لزوم تعامل هرچه بیشتر مجمع نمایندگان با مسولین دستگاه قضا تاکید کرد و گفت: با تعامل و هم فکری خواهیم توانست باری از دوش مردم برداریم و مشکلات عموم مردم را به سمع و نظر روسای قوه قضاییه و مجریه برسانیم.  
 
رئیس کل دادگستری استان مرکزی با اشاره به فساد ایجاد شده سال گذشته در حوزه صنعت و معدن استان تصریح کرد: این پرونده قطور در نهایت این مجموعه زیر و رو شد.
 
حجت‌الاسلام عبداللهی با بیان اینکه برگزاری نشست مستمر سبب می شود تا در بحث قوانین فعالیت بهتری صورت گیرد،  افزود: تخلفات انتخاباتی که یکی از مباحث مورد بحث بود قسمت عمده آن که نتوانستیم به موقع کار کنیم مشکلات اساسی خود قانون انتخابات است،  قانون انتخابات ضمانت اجرایی آن چنانی ندارد که نمایندگان برای حل و اصلاح قوانین تخلفات انتخاباتی اقدام کنند.  
 
وی با اشاره به اینکه رسیدگی به امور بانکی از دیگر اقدامات صورت گرفته توسط دادگستری کل استان است،  خاطر نشان کرد: ما در این حوزه خدمات خوبی انجام دادیم و سرمایه کلانی بیش از شاید قریب به 2 هزار میلیارد را پیگیری کردیم، یکی از مشکلات ما بدهکاری بزرگ یکی از شرکت های صنعتی زرندیه بود.  
 
این مقام مسئول ادامه داد: اگر دستگاه قضا و مجمع نمایندگان با هم باشند قطعا می توانند راهنمای هم باشند و به یکدیگر در حل مشکلات کمک کنند.
 
حجت الاسلام عبداللهی از کشف 5 هزار کیلویی مواد مخدر در سه ماهه اول سال جاری خبر داد و گفت: این رقم نسبت به سه ماهه اول سال گذشته رشد قابل توجهی داشته است،  ما در این مدت با کمک وزارت اطلاعات توانستیم چندین باند مخوف و اصلی کشور را منهدم کنیم.
 
یاد آور می شود،  در این نشست محسن خطیب آرا، معاون منابع و پشتیبانی،  عباس قاسمی،  معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم، رضایی،  مدیر کل پزشکی قانونی،  جمیاری رئیس ستاد دیه به گزارش عملکرد از حوزه فعالیت خود پرداختند.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *