تاکید بر گسترش همکاری‌های تهران و آستانه در زمینه‌های مختلف

18:51 - 05 مهر 1395
کد خبر: ۲۲۵۵۷۲
دسته بندی: سیاست
معاونان وزرای خارجه ایران و قزاقستان بر لزوم همکاری مشترک کشورهای منطقه برای مقابله با خشونت، افراط‌گرایی و تهدیدات تروریستی تاکید کردند.
به گزارش گروه سیاسی به نقل از اداره‌کل دیپلماسی رسانه‌ای وزارت امور خارجه؛عاقل بیک کمال‌الدین‌اف معاون وزیر خارجه قزاقستان در چارچوب رایزنی‌های سیاسی معاونین وزرای خارجه ایران و قزاقستان در راس هیاتی از مدیران و کارشناسان وزارت امور خارجه این کشور به تهران سفر و امروز با ابراهیم رحیم‌پور معاون آسیا و اقیانوسیه وزارت امور خارجه دیدار و گفت‌وگو کرد. 

در این دیدار طرفین ضمن تبادل نظر درباره موضوعات مورد علاقه، راه‌های گسترش و تعمیق همکاری‌های دوجانبه در بخش‌های سیاسی، اقتصادی، تجاری، همکاری‌های بانکی، ترانزیت، حمل و نقل ریلی و دریایی، انرژی و سواپ، همکاری‌های کشاورزی و تسهیل صدور روادید را بررسی و اجرایی کردن تفاهمات و توافقات فیمابین را مورد تاکید قرار دادند. 

در این ملاقات همچنین مهم‌ترین موضوعات و مسائل منطقه‌ای و تهدیدات مربوط به افراط‌گرایی و تروریسم مورد بررسی قرار گرفت و بر لزوم همکاری مشترک کشورهای منطقه برای مقابله با خشونت، افراط‌گرایی و تهدیدات تروریستی تاکید شد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *