آلبوم محرمی "حجت اشرف‌زاده" شنبه منتشر می‌شود/ آلبومی تشکیل شده از سوگواره‌های عاشورایی

9:00 - 06 مهر 1395
کد خبر: ۲۲۵۵۶۳
اشرف زاده با اشاره به اینکه آلبوم " خاتون" با حال و هوای محرم منتشر می شود، از وجود سوگواره های عاشورایی در این اثر خبر داد.
حجت اشرف زاده خواننده موسیقی ایرانی در گفت و گو با خبرنگار گروه فرهنگی گفت: به تازگی آلبومی با حال و هوای ماه محرم را آماده کرده ام که این آلبوم شنبه منتشر می شود.

وی ادامه داد: این آلبوم "خاتون" نام دارد و شامل تعدادی از سوگواره های عاشورایی است.

آلبوم

خواننده آلبوم " ماه و ماهی" تصریح کرد: آلبوم "خاتون" در حقیقت از مجموعه آواها و نواهایی که مداحان اصیل و قدیمی ایرانی خوانده اند، تشکیل شده است.

وی همچنین اظهار کرد: امروزه برخی از مداحان ما به لحاظ اجرایی، ریشه های اصالت موسیقی عاشورایی را فراموش کرده اند و گاهی وقت ها در اجرای برخی از مداحان چیزهایی را می شنویم که به اعتقاد من حتی به ساحت امامان معصوم نیز بی حرمتی محسوب می شود.

اشرف زاده در بخش دیگری از صحبت های خود یادآور شد: باید توجه داشته باشیم که موسیقی اصیل ایرانی و آواز اصیل ایرانی که مداحان قدیمی ما بر آن تکیه می کردند توانایی شناخت دستگاه ها و آواز های ایرانی را در آن ها به وجود می آورد و بر همین اساس مداحی های خود را تنظیم می کردند و اشعار را می خواندند.

این خواننده همچنین توضیح داد: شعرهایی که مداحان قدیمی و اصیل ما از آن ها استفاده می کردند، بسیار اصیل بود و از مفاهیم ارزشمند و قابل توجهی برخوردار بود و آلبوم "خاتون" برگرفته از همان نغمه ها و آواها محسوب می شود.

خواننده آلبوم "ماه و ماهی" در ادامه صحبت های خود افزود: نغمه ها و آواهای اصیل ایرانی با زمینه عاشورایی در آلبوم "خاتون" به شکل ارکسترال  تنظیم شده است و به مناسبت شروع ماه محرم از سوی حوزه هنری منتشر می شود.

آلبوم

وی خاطرنشان کرد: تصور می کنم مراسم رونمایی از آلبوم "خاتون" روز شنبه در حوزه هنری برگزار شود. آهنگسازی این آلبوم محرمی را محسن جلیلیان انجام داده و افرادی که به عنوان نوازنده در این اثر نواخته اند، جمعی از بهترین نوازنده های موسیقی ایرانی و موسیقی کلاسیک محسوب می شود. این آلبوم همچنین فضایی بسیار خاص و روحانی دارد که تصور می کنم بر دل ها بنشیند.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *