کاهش قیمت طلا در بازار جهانی

23:15 - 05 مهر 1395
کد خبر: ۲۲۵۴۹۵
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
امروز همزمان با تقویت ارزش دلار، قیمت طلا کاهش یافت، اما بازار متمرکز بر مناظره انتخاباتی امشب بین هیلاری کلینتون و دونالد ترامپ است.
 
به گزارش گروه اقتصاد، امروز همزمان با تقویت ارزش دلار، قیمت طلا کاهش یافت، اما بازار متمرکز بر مناظره انتخاباتی امشب بین هیلاری کلینتون و دونالد ترامپ است.
 
بر اساس این گزارش، قیمت هر اونس طلا امروز با 0.1 درصد کاهش به 1336 دلار رسید. قیمت طلای آمریکا نیز با 0.2 درصد افت به 1339 دلار و 9 سنت رسید.

ویان لای، تحلیلگر بازار طلا در این باره گفت: «اگر این برداشت شود که احتمال پیروزی دونالد ترامپ در رقابت های انتخاباتی افزایش یافته است، ممکن است شاهد افزایش قیمت طلا در کوتاه مدت باشیم.»

اولین مناظره رودررو بین دونالد ترامپ، و هیلاری کلینتون، کاندیداهای جمهوری خواه و دموکرات انتخابات ریاست جمهوری آمریکا امشب برگزار خواهد شد و سرمایه گذاران به دنبال ارزیابی این مسئله هستند که کدام از این دو می تواند رهبری بزرگترین اقتصاد جهان را بر عهده گیرد.
 
آلکس تورندیکه، تاجر بازار طلا در موسسه ام کی اس پامپ گروپ گفت: «با توجه به کاهش فاصله آرای ترامپ و کلینتون، بلاتکلیفی و ابهام موجود در بازار احتمالا به نفع طلا خواهد بود.»

شاخص دلار، در برابر سبد ارزهای معتبر جهانی، امروز با 0.05 درصد افزایش به 95.521 رسید.
سم لافلین، تحلیلگر بازار طلا گفت: «ما انتظار داریم قیمت طلا تا زمان برگزاری مناظره انتخاباتی همچنان در محدوده 1330 تا 1340 دلار باقی بماند.»

اریک رزنگرن، رئیس فدرال رزرو شعبه بوستون گفت، من معتقدم اکنون باید نرخ بهره به صورت تدریجی افزایش یابد. وی هشدار داد که کاهش نرخ بیکاری به میزان کمتر از سطح همیشگی ممکن است روند ترمیم اقتصاد آمریکا را از مسیر خود خارج سازد.

اظهارنظرهای مقامات فدرال رزرو نشان می دهد که اختلاف نظر در درون بانک مرکزی آمریکا در مورد زمان افزایش نرخ بهره عمدتا ناشی از اختلاف نظر مقامات در مورد چشم انداز بازار کار این کشور است.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *