انقضای مجوز ساخت تازه ترین فیلم محمدرضا گلزار

20:45 - 25 آذر 1393
کد خبر: ۲۲۵۴۶
خبرگزاری میزان: در حالی که به تازگی اعلام شده بود که محمدرضا گلزار بناست نقش اصلی تازه ترین فیلم منوچهر هادی با عنوان "ازدواج سعید و لیلا" را بازی کند اما گویا تولید این فیلم به دلیل انقضای پروانه ساخت آن به تعویق افتاده است.

: در حالی که به تازگی اعلام شده بود که محمدرضا گلزار بناست نقش اصلی تازه ترین فیلم منوچهر هادی با عنوان "ازدواج سعید و لیلا" را بازی کند اما گویا تولید این فیلم به دلیل انقضای پروانه ساخت آن به تعویق افتاده است.

به گزارش رضا رخشان تهیه کننده این فیلم پروانه ساخت اثر را در فروردین 1392 یعنی حدودا شش ماه قبل از حضور تیم حجت ا.. ایوبی و در زمان استقرار اداره نظارت سابق بر سازمان سینمایی گرفته بود.

در آن زمان بنا بود سعید سلطانی کارگردان سری "ستایش" فیلم را بسازد. رخشان از همان زمان به دنبال پیدا کردن دو چهره تازه بازیگری برای تولید اثر بود با این حال طولانی شدن پروسه انتخاب بازیگر و نرسیدن به گزینه های مطلوب بازیگری سبب ساز آن شد که تولید پروژه عقب بیفتد.

هفته قبل بود که رخشان در گفتگو با میزان اعلام کرد نتوانسته از میان چهره های تازه بازیگری، بازیگری را مناسب نقش اصلی مردش پیدا کند و برای همین با محمدرضا گلزار به عنوان بازیگر اصلی این کار قرارداد بسته است. رخشان این را هم بیان کرده بود که درصدد است که بازیگر مقابل گلزار را هم از میان حرفه ای های سینما انتخاب کند اما احتمال استفاده از یک چهره تازه برای این نقش را هم داده بود.

رخشان همچنین این را هم گفت که سلطانی به دلیل درگیری در پروژه ای پلیسی قید کارگردانی "ازدواج سعید و لیلا" را زده و برای همین منوچهر هادی جایگزین وی شده است. رخشان قصد داشت فیلم را طوری کلید بزند که حتما فیلم برای جشنواره آماده بزند اما مشکلی به ظاهر ساده باعث شد روند تولید فیلم با تعلیق مواجه شود.

باطل شدن پروانه ساخت کارها را گره زد

به گزارش میزان این مشکل مربوط است به منقضی شدن پروانه ساخت "ازدواج سعید و لیلا". گویا اعتبار پروانه ساختی که به این فیلم اعطا شده مدتی است که باطل شده و برای همین تولید فیلم نیز به تعویق افتاده است.

رخشان در روزهای اخیر مرتب به سازمان سینمایی رفت و آمد داشته و می کوشد طی جلساتی که با اعضای شورای پروانه ساخت داشته شرایط بررسی مجدد فیلمنامه و تمدید پروانه ساخت را فراهم کند اما گویا هنوز پروانه ساخت اثر تمدید نشده است.

این موضوع سبب ساز آن شده است که محمدرضا گلزار هم در روزهای اخیر در محافل خصوصی نارضایتی خود را از عدم پیش بینی انقضای تاریخ پروانه ساخت اعلام کند.

عذاب وجدانی که گریبان سعید را می گیرد

به گزارش میزان "ازدواج سعید و لیلا" داستان پسر جوانی با نام "سعید"(با بازی محمدرضا گلزار) را روایت می کند که درگیر یک رابطه عاطفی با دختری هم سن و سال خود به نام "لیلا" میشود اما علاقمندی دختر به پسری دیگر باعث ایجاد بحران برای جوان اول داستان شده و همین می شود که این جوان برای بدست آوردن دختر مورد علاقه خود از روشی غیرانسانی استفاده کند.

این مسیر نادرست هرچند سبب ساز آن می شود که جوان اول داستان به دختر موردعلاقه خود برسد و با وی ازدواج کند ولی با این حال مدتی بعد از وصال، عذاب وجدان گریبان این جوان را گرفته و او را دچار دردسرهای فراوانی می کند.

آنها که فیلمنامه "ازدواج سعید و لیلا" را خوانده اند پیچهای دراماتیک این اثر عاشقانه را دارای جذابیت بالا برای جلب مخاطب دانسته اند.

حالا باید منتظر ماند و دید چنین فیلمنامه ای خواهد توانست مورد تایید اداره نظارت سازمان سینمایی فعلی هم قرار گیرد یا آن که اصلاحاتی بر آن وارد خواهد شد. هر اتفاقی که بیفتد بعید است "ازدواج سعید و لیلا" به جشنواره امسال برسد.

 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *