برگزاری مانور مشترک کنترل اغتشاش و گروگان گیری

21:30 - 05 مهر 1395
کد خبر: ۲۲۵۳۳۲
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
جلسه هماهنگی جهت برگزاری مانور مشترک کنترل اغتشاش و گروگان گیری در راستای دستور العمل امنيتي سازمان زندان هاي كشور با حضور سازمان ها و نهاد های امنیتی و امدادی مرتبط در حوزه مدیریت زندان مرکزی یزد برگزار شد.
به گزارش گروه حقوقی و قضایی به نقل از روابط عمومی زندان مرکزی یزد؛ جلسه هماهنگی جهت برگزاری مانور مشترک کنترل اغتشاش و گروگان گیری در راستای دستور العمل امنيتي سازمان زندان هاي كشور با حضور فرماندهی انتظامی ، نوپو و یگان ویژه، آتش نشانی، اورژانس، هلال احمر، آبفا، اداره برق و … در حوزه مدیریت زندان مرکزی یزد برگزار شد.

مدیر زندان مرکزی یزد در جمع نیروهای واحد حفاظت و نیروهای انتظامی به اهمیت اجرای مانور زندان اشاره نمود و گفت: ما باید این نکته را  نظر داشته باشیم که اغتشاشات ، درگیری ،گروگان گیری و دیگر حوادث زندان قابل پیش بینی نبوده و باید همیشه آمادگی مقابله با آن را داشته باشیم.

حمیدرضا زارع در ادامه افزود: هدف از برگزاری این گونه مانورها را در گام نخست تمرین جهت آمادگی و گام  مهم تر سنجش میزان آمادگی و مواجهه با شرایط غیر عادی در زندان را مدنظر هست که باید نقاط ضعف را به حداقل و قوت را بالا برد تا در صورت بروز اعتراضات و اغتشاشات و درگیری های در اندرزگاه ها و درگیری زندانیان با مامورین و یا  تلاش برای فرار و تخریب اماکن با کمترین زمان و هزینه کنترل و مهار نماییم.

گفتنی است در این جلسه پیرامون سناریور و نحوه اجرایی مانور بحث و گفتگو شد و در پایان مقرر گردید  مانور به صورت کاملا غیر مترقبه و در یکی از سه روز تعیین شده با زمان صفر برگزار گردد.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *