"هند" به دنبال قطع روابط تجاری و صنعتی با پاکستان است

17:12 - 05 مهر 1395
کد خبر: ۲۲۵۱۵۷
شماری از بازرگانان ، تجار و صنعت کاران هندی با افزایش تنش بین هند و پاکستان،خواستار قطع روابط تجاری و صنعتی با اسلام آباد شدند.
به گزارش سرویس بین الملل  این افراد با بر حذر داشتن دو کشور از آغاز جنگ اعلام کردند تحریم اقتصادی پاکستان بهترین راه برای منزوی کردن این کشور است.

تنش بین هند و پاکستان در دو ماه گذشته به دنبال خشونت های کشمیر و حمله یکشنبه گذشته شبه نظامیان به شمال کشمیر که منجر به کشته شدن 18 سرباز هندی و چهار شبه نظامی شد و افزایش یافته است .

گفتنی است؛ هند، پاکستان را متهم به حمایت از شبه نظامیان برای حمله تروریستی شهر اوری کشمیر کرده است .
 
سخنگوی وزارت خارجه پاکستان این اتهام را شدیدا رد کرده است .
سخنان نوازشریف نخست وزیر پاکستان در سازمان ملل و حمایت از برهان مظفر وانی فرمانده حزب المجاهدین و پاسخ سوشما سواراج به افزایش تنش بین دو کشور دامن زد.

نارندرا مودی نخست وزیر هند نیز امروز در سخنانی ،پاکستان را به حمایت از تروریسم متهم و از سخنان نواز شریف در سازمان ملل درحمایت از فرمانده حزب المجاهدین انتقاد کرد.

کارشناسان سیاسی و اقتصادی با هشدار در خصوص عواقب آغاز جنگ بین هند و پاکستان اعلام کردند نتیجه جنگ بین دوکشور ویرانگر خواهد بود.

هرش گونکا، رئیس شرکت ار پی جی هند گفت:هرچند هند باید موضع سختی در برابر پاکستان اتخاذ کند ولی جنگ راه حل پایان بحران میان هند و پاکستان نیست.

وی خاطرنشان کرد: انزوای دیپلماتیک و فشار بین المللی بهترین پاسخ نسبت به رفتار پاکستان است.

شورای اتاق های بازرگانی و صنعتی هند نیز با حمایت از قطع روابط اقتصادی با پاکستان اعلام کرد که قطع روابط تجاری هند و پاکستان به منافع هند ضربه زیادی نمی زند زیرا تنها نیم درصد از کل روابط تجاری هند با پاکستان است.

ونو گوپال دوت رئیس شرکت ویدئوکن هند با بیان اینکه تجارت با پاکستان تنها در زمان عادی مناسب است افزود:قطع روابط تجاری با پاکستان ضرر زیادی به هند وارد نمی کند.

سونیل کانوریا دبیر شورای اتاق های بازرگانی و صنعتی هند نیز بهترین اقدام در برابر پاکستان را تحریم اقتصادی این کشور دانست و تصریح کرد شرکت های تجاری و صنعتی آماده اند که از نخست وزیر برای فشار بر پاکستان حمایت کنند.

پاکستان نیز در واکنش به تبلیغات ضد پاکستانی از سوی هند تصمیم گرفت که در نمایشگاه مهم تجاری دهلی نو که قرار است ماه آینده در دهلی برگزار شود ،شرکت نکند.

بخش رسانه ای سفارت پاکستان در دهلی نو اعلام کرد:ما در گذشته نیز شاهد رفتار احزاب طرفدار دولت بر علیه پاکستان بوده ایم که نمونه آن درخواست تعدادی از رهبران هندی برای خروج هنرمندان پاکستانی ازاین کشور است .
 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *