همکاری تجاری سنگاپور برای بانکداری و ساخت هتل در ایران

15:56 - 25 آذر 1393
کد خبر: ۲۲۵۱۲
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
خبرگزاری میزان: در دیدار مشترک رییس سازمان توسعه تجارت و مدیرکل خاورمیانه وزارت صنعت سنگاپور دو طرف بر گسترش تعاملات تجاری در بخش‌های بانکداری و سرمایه‌گذاری‌ مشترک تاکید کردند.

: در دیدار مشترک رییس سازمان توسعه تجارت و مدیرکل خاورمیانه وزارت صنعت سنگاپور دو طرف بر گسترش تعاملات تجاری در بخش‌های بانکداری و سرمایه‌گذاری‌ مشترک تاکید کردند.

به گزارش میزان، در این نشست ولی‌الله افخمی‌راد با تاکید بر گسترش مبادلات تجاری ایران و سنگاپور اظهار داشت: ایران با وجود تحریم‌ها، پله‌های ترقی و توسعه را طی کرده و به جرات می‌توان گفت آرام‌ترین و امن‌ترین کشور در منطقه خاورمیانه است.

وی با اشاره به افزایش حضور هیات‌های تجاری در ایران به‌ویژه در یک سال گذشته خاطر نشان کرد: تداوم روابط و مذاکرات تجاری با سایر کشور‌ها جزء برنامه‌های سازمان توسعه تجارت است و در این راستا آماده افزایش تعاملات با سنگاپور هستیم.

افخمی‌راد با بیان شرایط مناسب کشور برای توسعه فعالیت‌های اقتصادی، از آمادگی ایران برای جذب همکاری‌ها در زمینه‌های بانکداری، سرمایه‌گذاری و تجارت خبر داد و افزود: هیات‌های تجاری سنگاپور می‌توانند در صورت تمایل در بخش‌های معدن، هتل‌سازی و حمل و نقل بین شهری سرمایه‌گذاری کنند.

وی در پایان با اشاره به اهمیت صادرات غیرنفتی خاطرنشان کرد: حجم تجارت غیرنفتی کشور در 8 ماه نخست سال جاری به رقم 80 میلیارد دلار رسیده است و سازمان توسعه تجارت با توجه به کاهش بهای نفت در تلاش برای افزایش حجم تجارت غیرنفتی است.

"فرانسیس چونگ" مدیر کل خاورمیانه وزارت صنعت سنگاپور نیز، ضمن ابراز خرسندی از پیشرفت‌های تجاری ایران از پیشنهاد سرمایه‌گذاری و افزایش تعاملات تجاری بین دو کشور استقبال کرد و از آمادگی کشور متبوعش برای همکاری تجاری با ایران به‌ویژه در بخش‌های بانکداری و ساخت هتل خبر داد.

هیات سنگاپوری در ادامه سفر خود به ایران از بندر استراتژیک چابهار به لحاظ تاسیسات و تجهیزات زیربنایی بازدید می‌کنند.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *