آغاز به کار کمیته‌های پسماند در جنوب پایتخت

14:22 - 25 آذر 1393
کد خبر: ۲۲۴۹۴
خبرگزاری میزان: قائم مقام شهردار منطقه 20 گفت: به منظور سهولت دسترسی محلی شهروندان به الزامات طرح سراسری تفکیک پسماند از مبدا، 20 کمیته اجرایی در این منطقه جنوبی آغاز به کار کرد.

: قائم مقام شهردار منطقه 20 گفت: به منظور سهولت دسترسی محلی شهروندان به الزامات طرح سراسری تفکیک پسماند از مبدا، 20 کمیته اجرایی در این منطقه جنوبی آغاز به کار کرد.

به گزارش ، اصغر عطائی با بیان اینکه با اجرای طرح بهینه سازی تفکیک پسماند از مبداء یکصد هزار نفر از شهروندان منطقه 20 تحت پوشش قرار گرفته اند افزود: آموزش های چهره به چهره، مراجعه به در منازل، توزیع بسته های فرهنگی و آموزشی، تحویل اقلام تشویقی، توزیع مخازن ویژه، گشت زنی ماشین های ملودی دار از مهمترین اقداماتی است که در قالب این طرح زیست محیطی و با هدف تحقق آسمان آبی و زمین پاک در محله های 20 گانه این منطقه در حال اجراست.

عطائی با اشاره به اینکه 20 کمیته اجرایی در منطقه 20 فعال شده است تا طرح بهینه سازی تفکیک پسماند ازمبداء به خوبی عملیاتی شود، افزود: فرهنگ تفکیک و تحویل پسماند خشک از سوی شهروندان وجود دارد و اجرای این طرح علاوه بر تقویت این مهم، در واقع دسترسی محلی شهروندان به منابع جمع آوری پسماند خشک را سهولت می بخشد.

وی ادارات، مجتمع های مسکونی، مدارس، مساجد، مراکز فرهنگی و...را از گروه های هدف طرح جامع تفکیک پسماند از مبداء برشمرد و اظهار کرد: علاوه بر خدمات ابزاری نظیر توزیع مخازن، کیسه های مخصوص پسماند خشک و... فعالیت های فرهنگی و اجتماعی نیز پیش بینی شده است که برپایی نمایش های هنری و موضوعی، کارگاه های آموزشی، همایش ها و بازدید های علمی و آموزشی، مسابقه های شهروندی از جمله آن است.

قائم مقام شهردار منطقه 20 به فاکتورهای انگیزشی و تشویقی پیش بینی شده در این طرح نیز اشاره کرد و گفت: تحویل به موقع اقلام تشویقی و وجه نقد در قبال پسماند خشک شهروندان از مهمترین موارد اجرایی است که بر آن تاکید شده است.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *