تناقض در ارائه آمارها / چند واحد صنعتی تسهیلات گرفته‌اند؟

10:23 - 06 مهر 1395
کد خبر: ۲۲۴۹۱۵
دسته بندی: اقتصاد ، صمت و کشاورزی
نایب رئیس کمیسیون صنعت اتاق تهران از انتشار آمار غیر واقعی پرداخت تسهیلات توسط برخی نهادها گلایه کرد و برخی آمارهای انتشار یافته را اشتباه دانست.
به گزارش خبرنگار گروه اقتصاد در حالی که منوچهر طاهایی سخنگوی وزارت صنعت از بهره‌مندی  ۹هزار و ۸۹۴ واحد تولیدی از تسهیلات سیستم بانکی تا سوم مهرماه سال جاری خبر داده، نایب رئیس کمیسیون صنعت اتاق تهران با انتقاد از انتشار این آمارمعتقد است، آمار اعلام شده فقط کسانی هستند که در این طرح ثبت نام کرده و یا تا مرحله معرفی به بانک‌ها پیش رفته‌اند و پرداخت این حجم تسهیلات امکان پذیر نیست.

مهدی پور قاضی در ارتباط با تعداد واحدهای تولیدی که از بانک‌ها تسهیلات دریافت کردند گفت: آنطور که بنده از آخرین آمار اعلام شده توسط وزارت صنعت اطلاع دارم فقط 4 هزار و 400 واحد تولیدی تسهیلات دریافت کرده‌اند.

پور قاضی با اشاره به این که به طور کلی در کشور مشکل ارائه آمار وجود دارد اظهار کرد: در کشور مشکل ارائه آمار وجود دارد و همین امر باعث شده که رهبر انقلاب در این رابطه صحبت کرده و از دست کاری آمارها سخن به میان آوردند که این مهم  از این امر خبر می‌دهد که در چند سال گذشته  این آمارها مورد تحریف نهادها قرار گرفته است.

وی ادامه داد: به صورت کلی به نظر می‌رسد مشکل کشور با ارائه آمارها حل شدنی نیست، همان گونه که اخیرا مشاهده می‌شود مرکز آمار، آماری که ارائه می‌دهد با آماری که از بانک مرکزی اعلام می‌شود بسیار متفاوت است و از طرفی دیگر وزارت صنعت آمار جداگانه‌ای که از نظر رشد اقتصادی و جدول نرخ تورم و سایر مسائل اقتصادی کشور ارائه می‌دهد که باز هم با آمارهای اعلام شده تفاوت فاحشی دارد.
 
نایب رییس کمیسیون صنعت اتاق تهران درباره خبر پرداخت تسهیلات به واحدهای تولیدی افزود: برای آمارهایی که از سوی نهادهای مختلف ارائه می‌شود باید فکری اساسی کرد و البته که برخی از آمارهای ارائه شده به اشتباه منعکس می‌شود.

وی در پایان تصریح کرد: در حال حاضر تعداد بسیاری از صنایع همچنان در رکود به سر می‌برند و به درجه خارج شدن از رکود نرسده‌اند.

انتهای پیام/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *