"کارشناس روسی": اوباما مانند بوش کوچک جنگ افروز بود

9:06 - 05 مهر 1395
کد خبر: ۲۲۴۷۵۷
اولگ ماتویچف کارشناس سیاسی روسیه نوشت: در دوره ریاست جمهوری باراک اوباما نیز مانند زمان جرج بوش کابوی خشن تگزاسی دو کشور در خاورمیانه به بحران های جنگی کشیده شد.
به گزارش سرویس بین الملل استاد علوم سیاسی آموزشگاه عالی اقتصاد روسیه با اشاره به اینکه اوباما به زودی از کاخ سفید بیرون خواهد رفت، در پایگاه روزنامه ایزوستیا افزود: با وجود مناقشه هایی که با مداخله آمریکا در خاورمیانه برپا شده است، رئیس جمهوری این کشور در مجمع عمومی سازمان ملل بازهم تلاش کرد خود را صلح طلب نشان دهد.

نویسنده کتاب اسب تاریخ تروای غرب تاکید کرده است: در دوره مسئولیت اوباما که از دشمنی جوترین رئیسان جمهوری آمریکا بود، خاورمیانه دچار بدترین ناامنی ها شد.

کارشناس ارشد روس ادامه داد: با وجود وضعیت کنونی خاورمیانه و رویکردهای آمریکا در این منطقه، رئیس جمهوری این کشور سخنان خود را از تریبون مجمع عمومی سازمان به گونه ای نرم بیان کرد و حامی صلح در جهان شد که یادآور اظهارات دوره آغاز مسئولیت وی بود.

ماتویچف نوشته است: هشت سال پیش بسیاری از آمریکایی ها امیدوار شده بودند که پس از جرج بوش کابوی خشن تگزاسی که آتش دو جنگ بزرگ - افغانستان و عراق - را روشن کرد، یک رئیس جمهوری متفاوت وارد کاخ سفید شود.

نویسنده ادامه داده است: از نگاه بسیاری از رای دهندگان این تصور پیش آمده بود که اوبامای سیاهپوست در مقام ریاست جمهوری از اقلیت ها و نیازمندان برای دستیابی به حقوق خود پشتیبانی خواهد کرد و برای برقراری آرامش، صلح و نظم جدیدی در جهان نیز اقدام می کند.
 
ماتویچف نوشت: شاهد وضعیت دور از انتظاری در دوره اوباما شدیم. نیروهای آمریکایی با تاخیر بسیار از عراق بیرون کشیده شدند و هنوز هم شماری از آنان به کشور خود بازنگشته اند.

وی در ادامه با اشاره به مداخله نظامی آمریکا در لیبی و بحران آفرینی در این کشور، نوشت: سوریه نیز قربانی سیاست های آمریکا در دوره اوباما شد. این رویکردها نشان می دهد، انتظار هشت سال پیش از رئیس جمهوری آمریکا که صلح طلب باشد نه تنها برآورده نشد، بلکه کاخ سفید شاهد مسئولیت یکی از دشمنی جو ترین ها شد.
 



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *