امت اسلامی با نام امام حسین(ع) در برابر توطئه‌های دشمن می‌ایستد

11:55 - 25 آذر 1393
کد خبر: ۲۲۴۵۷
دسته بندی: حقوق و قضا ، عمومی
خبرگزاری میزان: رییس دیوان عدالت اداری گفت: دنیای کفر و اسکتبار بداند، تا نام امام حسین(ع) زنده است، اسلام زنده است و تا اسلام هست، امت اسلامی در برابر توطئه‌های دشمن می‌ایستد.


: رییس دیوان عدالت اداری گفت: دنیای کفر و اسکتبار بداند، تا نام امام حسین(ع) زنده است، اسلام زنده است و تا اسلام هست، امت اسلامی در برابر توطئه‌های دشمن می‌ایستد.

به گزارش حجت‌الاسلام والمسلمین منتظری با اشاره به حماسه‌آفرینی عاشقان حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و حضور باشکوه در کربلای معلی به مناسبت اربعین حسینی(ع) گفت: مراسم اربعین حسینی امسال برابر آنچه در تاریخ ضبط شده، برگ زرینی در تاریخ حادثه کربلا پس از گذشت قرن‌هاست. مراسم باشکوهی که در آن بیش از 20 میلیون زائر از 60 کشور جهان برای عرض ارادت و تعظیم در برابر عظمت آنچه امام حسین(ع) آفرید، در کربلا حضور یافتند.

وی افزود: یکی از فرازهای شگفت‌انگیز و در عین حال بسیار عمیق در فرمایش حضرت زینب کبری (س) در پاسخ به طعنه عبیدالله ابن زیاد که گفته بود، دیدی خداوند با برادرت چه کرد؟، این جمله بود که فرمودند «من چیزی جز زیبایی در آن ندیدم».

رییس دیوان عدالت اداری با اشاره به اینکه شاید عمق معنای این سخن آن روز برای شنوندگان معلوم و مشخص نبود، اضافه کرد: وقتی از افق بالا و از منظری برتر به این حادثه نگریسته می‌شود، معنا و مفهوم این کلام حضرت زینب(س) مفهوم می‌یابد، به‌راستی کدام حادثه در دنیا توانسته است مانند حادثه کربلا چنین اثر عمیقی بر تاریخ بشریت بگذارد، در حالی که بیش از 1370 سال از آن حادثه می‌گذرد و هر سال تازه‌تر و باشکوه‌تر از سال گذشته برگزار می‌شود.

منتظری اظهار کرد: امسال عاشقان مکتب ولایت و کسانی که در راه زیارت اباعبدالله(ع) سر از پا نمی‌شناختند، علی‌رغم حوادثی که در عراق اتفاق افتاده است و وحشی‌گری‌هایی که گروه‌های تکفیری و عوامل استکبار در آنجا مرتکب شده‌اند و در عین وجود خطر، حضور پرمعنایی را در مراسم اربعین حسینی رقم زدند.

وی ادامه داد: مراسم امسال اربعین حضرت امام حسین(ع) هم برای دنیای اسلام و تشیع و هم برای دنیای کفر و استکبار پیامی ویژه و درخور تامل داشت.

رییس دیوان عدالت اداری با بیان این مطلب که این حادثه روز به روز در دل مردم زنده ‌تر و این حرارت و گرمی روز به روز بیشتر می‌شود، اضافه کرد: یک روز امام حسین(ع) تکیه بر نیزه غربت زده بود، اما امروز می‌بینیم با گذشت بیش از 1370 سال عاشقان آن بزرگوار از اقصی نقاط جهان آن هم نه تنها شیعیان که برادران اهل سنت نیز برای عرض ارادت به ساحت مقدس آن امام بزرگوار در کربلا حضور یافتند و با ندای لبیک یا حسین(ع) این قیام مقدس و نهضت آسمانی را پاس داشتند.

منتظری گفت: این پیام بزرگی است برای دنیای اسلام که اسلام در زیر پرچم قیام امام حسین(ع) همچنان زنده و پویاست و در برابر همه توطئه‌های دشمنان و استکبار این ملت با این ایده و پرچم مقدس هرگز دست از مقاومت برنخواهد داشت.

وی ادامه داد: دشمن بداند، تا نام امام حسین(ع) زنده است، دنیای اسلام زنده است، و چون امام حسین(ع) جاودانه زنده است، اسلام نیز جاودانه زنده خواهد بود.

رئیس دیوان عدالت اداری تاکید کرد: مراسم باشکوه اربعین حسینی (ع) این پیام را نیز برای دنیای اسلام داشت که با وحدت، هماهنگی و همدلی می‌توان در برابر توطئه‌های دشمن ایستاد و اینکه اگر وحدت داشته‌ باشید در برابر همه سرافراز و پیروز خواهید بود.

منتظری به پیام این همایش بزرگ برای دنیای استکبار و تکفیریان اشاره کرد و گفت: پیام اربعین امسال برای دنیای استکبار، کفر و تکفیریان این بوده است که گمان نکنید با کشتن یا ترورهایی که انجام می‌دهید، با قتل و غارت و جنایتی که مستقیم و یا با عوامل سرسپرده خود مانند وهابیون و داعش مرتکب می‌شوید، می‌توانید نور اسلام و این حرکت عظیم امت اسلامی را خاموش کنید.

وی در پایان با اشاره به اینکه در مجموعه روایات بر زیارت امام حسین(ع) تاکید ویژه شده است، افزود: توصیه‌هایی که برای زیارت امام حسین(ع) شده برای زیارت هیچ‌یک از معصومین(ع) نشده است و این خود پیامی است برای ما که نهضت امام حسین(ع) را سرمشق قرار دهیم و دریابیم که آن حضرت برای استقرار عدالت، نماز و امر به معروف و نهی از منکر و هچنین زنده ماندن بشریت قیام کرد و ان‌شاء الله که ما بتوانیم پوینده راه آن امام بزرگوار باشیم.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *