رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

هیچ دانش آموزی نباید به دلیل نداشتن امکانات از تحصیل باز بماند/ آغاز اقدامات برای توسعه عدالت آموزشی

12:17 - 02 مهر 1395
کد خبر: ۲۲۴۰۸۴
دسته بندی: جامعه ، عمومی
وزیر آموزش و پرورش گفت: ما خود را موظف می دانیم تمام امکانات را برای تحصیل دانش آموزان به کار گیریم و هیچ دانش آموزی نباید به خاطر نداشتن امکانات از ادامه تحصیل باز بماند.
به گزارش گروه جامعه ، علی اصغر فانی در سخنرانی پیش از خطبه های نماز جمعه تهران گفت: تعلیم و تربیت کشور نیازمند مشارکت آحاد مردم همچنین سازمان ها و نهادهای دولتی و غیر دولتی است.

وی افزود: آموزش و پرورش با در اختیار داشتن صد و هفت هزار باب مدرسه با بدنه جامعه و مردم ارتباط تنگاتنگی دارد و از ظرفیت های جامعه در امر آموزش و پرورش استفاده می کند.

وزیر آموزش و پرورش با تاکید بر اینکه " نباید انتظار داشت تعلیم و تربیت از طریق بخش دولتی به ثمر برسد" اظهارکرد: حضور و مشارکت آحاد مردم در امر تعلیم و تربیت راهکار اساسی برای تحقق پویایی در حوزه تعلیم و تربیت است.

فانی ادامه داد: آموزش و پرورش با داشتن سند مدون تا افق 1404 همین طور در قالب برنامه ششم توسعه اجرای متوازن و همه جانبه سند تحول را در دستور کار دارد .

وی توسعه عدالت آموزشی را از جمله اصلی ترین برنامه اهی وزارت آموزش و پرورش دانست و تصریح کرد: در زمینه توسعه عدالت آموزشی، اقدامات ارزشمندی با حمایت خیرین انجام شده به طوری که وزارت آموزش و پرورش خود را موظف می داند با پوشش صد در صدی آموزش تلاش ارزشمندی را برای آوردن دانش آموزان از خانه به مدرسه انجام دهد .

وی با ارائه آماری از تعداد دانش آموزانی که در سال تحصیلی جدید در مدارس مشغول به تحصیل خواهند شد اظهارکرد: پیش بینی می شود در سال تحصیلی جدید بیش از 13.5 میلیون دانش آموز از دوران پیش دبستان تا دبیرستان با نیازهای ویژه مشغول تحصیل شوند.

فانی افزود : 134 میلیون جلد کتاب درسی برای سال تحصیلی جدید تهیه و در حال توزیع است و برای پایه دهم که مصادف با اولین سال بازگشایی این مقطع تحصیلی است 140 هزار جلد کتاب تهیه شده است.

وزیر آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: در دولت یازدهم 5 هزار و 822 پروژه شامل 3 هزار و 366 کلاس درس با 4 میلیون و 327 هزار متر مربع به بهره برداری رسید و از 211 هزار و 63 کلاس درس فاقد سیستم گرمایش بیش از 152 هزار کلاس به تجهیزات گرمایشی استاندارد مجهز شده است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *