رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

آیت الله مهدوی کنی تحلیلگری نافذ، معتدل و دور اندیش در حوزه سیاست بود

19:23 - 24 آذر 1393
کد خبر: ۲۲۳۹۷
دسته بندی: سیاست ، عمومی
خبرگزاری میزان: رییس جمهوری، شخصیت والا و جامع آیت الله مهدوی کنی را به عنوان عالمی فرهیخته و هدایتگری سلیم النفس ستود و فقدان آن مرحوم را خسارتی بزرگ ارزیابی کرد.

: رییس جمهوری، شخصیت والا و جامع آیت الله مهدوی کنی را به عنوان عالمی فرهیخته و هدایتگری سلیم النفس ستود و فقدان آن مرحوم را خسارتی بزرگ ارزیابی کرد.

به گزارش به نقل از پایگاه اطلاع رسانی ریاست جمهوری، حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی عصر دوشنبه و در دیداری صمیمی با خانواده حضرت آیت الله مهدوی کنی (ره)، ضمن بیان خاطراتی از همراهی با ایشان در دوران مبارزه، دستگیری و تبعید افزود: آیت الله مهدوی کنی شخصیتی بسیار تاثیر گذار در پیروزی، استقرار و تحکیم انقلاب اسلامی در برابر توطئه ها بود و این ثبات قدم ناشی از مسیر مستقیم و استوار ایشان در پیگیری ارزشهای نهضت اسلامی بود.


رییس جمهور با یادآوری علاقه زیاد امام راحل و همچنین اعتماد مقام معظم رهبری به آیت الله مهدوی کنی، گفت:ایشان تحلیلگری نافذ، معتدل و دور اندیش در حوزه سیاست بود و حق بزرگی بر انقلاب، نظام و همه ما دارند چرا که در همه مواقع و مواقفِ انقلاب، و در مسیر اهداف انقلاب از خود و خانواده گذشت.


روحانی ضمن بیان ویژگی های فردی آن مرحوم و تعلق خاطری که به عنوان یک پدر معنوی نسبت به ایشان وجود داشت، افزود: آیت الله مهدوی کنی همواره متخلق و خوشرو بودند و به دلیل همین سلوک شخصی علاوه بر خانواده، جامعه نیز مجذوب ایشان می شدند.


رییس جمهور وجود فرزندان صالح بویژه حجت الاسلام و المسلمین محمد سعید مهدوی کنی را از برکات ماندگار آیت الله مهدوی کنی (ره) دانست و در پایان برای علو درجات آن مرحوم دعا کرد.


در این دیدار همسر آیت الله مهدوی کنی نیز، باور قلبی به خداوند متعال و ارزش های الهی را مهمترین ویژگی شخصیتی آن مرحوم دانست و گفت: ایشان با همه توان خود را وقف خدمت به انقلاب و حفظ نظام کرد و چنانچه مشکلی پدید می آمد، در اصلاح امور پیشگام بود.


حجت الاسلام و المسلمین محمد سعید مهدوی کنی نیز در این دیدار از عیادت، رسیدگی ها و دستورات رییس جمهور در دوران کسالت و نیز رحلت آیت الله مهدوی کنی تشکر و حضور مستمر مسئولان ارشد دولت در کنار خانواده و همچنین فراهم آوردن امکانات لازم برای رسیدگی های پزشکی را موجب دلگرمی و قدردانی دانست.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *