بخش زیادی از بدهکاران دیه در زندان‌های کرمان مربوط به بیمه توسعه هستند

13:56 - 01 مهر 1395
کد خبر: ۲۲۳۸۸۵
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
موحد گفت: بخش زیادی از بدهکاران دیه در زندان های استان کرمان مربوط به بیمه توسعه هستند که انتظار می رود سریعتر این مشکل برطرف شود.
به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، یدالله موحد رئیس کل دادگستری کرمان در دیدار با اعضای هیات مدیره ستاد دیه و مجمع نمایندگان این استان در مجلس شورای اسلامی گفت: از مجموع مددجویان جرایم غیر عمد در زندان های استان کرمان، 121 نفر به دلیل بدهکاری مهریه و نفقه، 15 نفر به دلیل بدهکاری دیه و 63 نفر نیز به دلیل بدهکاری مالی وارد زندان‌ها شده اند.

وی گفت: 43 نفر از مددجویان جرایم غیر عمد در زندان‌های استان کرمان نیز سال گذشته و مابقی در سنوات قبل از آن وارد زندان شده‌اند.

وی خاطرنشان کرد: از بدو تاسیس ستاد دیه استان کرمان تاکنون 2 هزار و 457 مددجوی جرایم غیر عمد از زندان‌های این استان آزاد و 597 نفر بدون پرداخت وجه آزاد شده‌اند.

رئیس کل دادگستری استان کرمان افزود: برای آزادی زندانیان جرایم غیر عمد 12 میلیارد و 477 میلیون تومان از سوی ستاد دیه مرکز و 4 میلیارد و 595 میلیون تومان از سوی خیران این استان پرداخت شده است.

وی عنوان کرد: در راستای تخفیف بدهی 773 نفر از مددجویان جرایم غیر عمد، 105 میلیارد تومان گذشت شاکیان حاصل شده و 541 مددجو نیز توان پرداخت معادل 20 میلیارد و 361 میلیون تومان از بدهی خود را داشته اند.

موحد گفت: در مجموع از ابتدای فعالیت ستاد دیه تاکنون 81 جشن گلریزان در سطح استان کرمان برگزار شده است.

وی کمک به ستاد دیه استان کرمان را ضروری دانست و تصریح کرد: برآورد می‌شود یکهزار خیر در استان کرمان وجود دارد که باید با راه اندازی هسته های خیران، زمینه جلب کمک های بیشتر برای مددجویان غیر عمد را فراهم کرد.

وی عنوان کرد: بخش زیادی از بدهکاران دیه در زندان های استان کرمان مربوط به بیمه توسعه هستند که انتظار می رود سریعتر این مشکل برطرف شود.

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: این استان کریدور قاچاق مواد مخدر است و بخش عمده زندانیان استان کرمان نیز مربوط به این جرم است که اگر این تعداد وجود نداشته باشند، وضعیت زندان‌ها از میانگین های کشوری بهتر خواهد بود.

وی بیان کرد: یکی از استان‌‎هایی هستیم که به دلیل موضوع مواد مخدر نرخ جمعیت کیفری به نسبت جمعیت بالاتر است.

موحد گفت: ستاد مبارزه با مواد مخدر به عنوان قوه عاقله مبارزه با مواد مخدر است که معتقدیم کوتاهی‌هایی از سوی این ستاد در استان کرمان صوت می‌گیرد.




ناشناس
|
-
|
۱۸:۵۱ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۱
0
0
پس چرا چند روز قبل بیمه ایران اعلام کرد کسی بابت بیمه توسعه در زندان نیست!؟
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *