رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی: دستورالعمل کاهش جمعیت کیفری همه جوانب را در نظر گرفته است / کاهش آمار بازداشت‌های موقت با تشکیل کمیته ساماندهی وضعیت بازداشتی‌ها

12:49 - 01 مهر 1395
کد خبر: ۲۲۳۸۵۱
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
حیدری گفت: دستگاه قضایی استان آذربایجان غربی، کمیته ساماندهی وضعیت بازداشتی‌ها را تشکیل داده که نتیجه آن نیز کاهش آمار بازداشت موقت در این استان است.
توکل حیدری رئیس کل دادگستری استان آذربایجان غربی در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی در رابطه با بخشنامه ساماندهی زندانیان و کاهش جمعیت کیفری ابلاغی از سوی رئیس قوه قضائیه اظهار کرد: این دستورالعمل همه جوانب را در نظر گرفته و بسیار کامل است.

وی افزود: بخشنامه فوق به تمامی حوزه‌های قضایی استان آذربایجان غربی ابلاغ شده تا برای اجری آن امادگی داشته باشند و سوم مهر ماه نیز جلسه‌ای به منظور طرح نکات آموزشی و موثر این دستورالعمل با حضور دادستان‌ها و روسای حوزه‌های برگزار می‌شود.

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی با اشاره به عزم جدی مسئولان قضایی این استان برای کاهش جمعیت کیفری و اجرای بخشنامه ساماندهی زندانیان، گفت: همایشی نیز در آینده‌ای نزدیک به منظور بررسی وضعیت و مشکلات زندان‌ها با حضور قضات و مسئولین مربوطه برگزار می‌شود تا قضات برای استفاده از این دستورالعمل توجیه شوند.

وی یکی از نکات مورد توجه این بخشنامه را کاهش بازداشت‌های موقت عنوان کرد و ادامه داد: البته دستگاه قضایی استان آذربایجان غربی، کمیته ساماندهی وضعیت بازداشتی‌ها را تشکیل داده و مرتب این موضوع رصد می‌شود که نتیجه آن نیز کاهش آمار بازداشت موقت در این استان است.

حیدری تصریح کرد: وضعیت بازداشتی‌های استان آذربایجان غربی نسبت به کل جمعیت زندان و محکومان کاهش قابل توجه داشته است و بازداشتی‌ها 14 تا 15 درصد کل جمعیت زندان‌ها را تشکیل می‌دهند.

انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *