شکار خرس قهوه ای برای تاکسیدرمی و خواص درمانی گوشت حیوان

11:33 - 01 مهر 1395
کد خبر: ۲۲۳۸۲۰
یک خرس قهوه ای به منظور تاکسیدرمی و مصرف خوراکی در البرز مرکزی شکار شد.
به گزارش گروه جامعه ، روز سه شنبه به دنبال کسب اطلاعاتی مبنی بر عزیمت دو شکارچی متخلف به ارتفاعات روستای فیروزآباد در بخش کجور واقع در منطقه حفاظت شده البرز مرکزی، نیروهای یگان محیط زیست نوشهر عازم منطقه مورد نظر شدند.
 
رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان نوشهر در این باره گفت: با توجه به تاریک شدن هوا، محیط بانان در مسیر احتمالی خروج متخلفان به کمین نشسته و حوالی ساعت ۲۲ شب یک خودروی نیسان وانت که در حال حرکت به سمت روستا بود را متوقف کردند.
 
کامبیز محسن سلطانی اظهار داشت: در بازرسی از این خودرو لاشه یک خرس قهوه ای جوان شامل پوست کامل و گوشت راسته و فیله خرس کشف و ضبط شد.
 
در این رابطه دو شکارچی متخلف دستگیر شده و پس از یک شب بازداشت صبح امروز جهت رسیدگی به جرم به مراجع قضایی معرفی شدند.
 
متهمان در جریان بازجویی اعتراف کردند که خرس را با کمک یکی از افراد محلی به وسیله اسلحه شکاری و با شلیک گلوله چهارپاره شکار کرده اند.
 
با شکایت اداره محیط زیست نفر سوم که صاحب اسلحه نیز است تحت پیگرد قضایی قرار خواهد گرفت.
شکار خرس قهوه ای برای تاکسیدرمی و خواص درمانی گوشت حیوان 
به گزارش دیده بان، متاسفانه برخی افراد بر اساس باورهای خرافی و نادرست تصور می کنند گوشت خرس خواص درمانی و تقویتی دارد و به همین منظور خرس های قهوه ای را شکار و گوشت آنها  را می خوردند.
 
بر اساس نرخ جدید بهای جانوران وحشی به لحاظ مطالبه ضرر و زیان وارده به محیط زیست، جریمه قابل پرداخت از بابت صید و شکار غیرمجاز خرس قهوه ای معادل پانصد میلیون ریال تعیین شده است که متهمان باید این مبلغ را به حساب دولت واریز کنند.
 
همچنین متهمان در دادگاه به جرم شکار غیرمجاز جانوران وحشی حمایت شده محاکمه شده و بر اساس ماده ۱۲ قانون شکار و صید به حبس از سه ماه تا سه سال و یا جزای نقدی از یک میلیون و پانصد هزار ریال تا هجده میلیون ریال محکوم خواهند شد.
انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *