نمایش بیمارستانی در جشنواره «تئاترشهر» معرفی می شود

10:29 - 20 مرداد 1393
کد خبر: ۲۲۲۸
خبرگزاری میزان: آرش صادقیان حقیقی، هنرمند تئاتر، به مناسبت برگزاری سومین جشنواره «تئاترشهر» کارگاه طراحی و تولید نمایش بیمارستانی را برگزار می کند.

: آرش صادقیان حقیقی، هنرمند تئاتر، به مناسبت برگزاری سومین جشنواره «تئاترشهر» کارگاه طراحی و تولید نمایش بیمارستانی را برگزار می کند.
به گزارش ، صادقیان حقیقی با این توضیح که بیش ازهفت سال است که با همراهی گروه نمایش «مفید» در تولید نمایش بیمارستانی فعالیت دارد، گفت: بالا بردن کیفیت زندگی بیماران هدف این گروه نمایشی است.
وی فلسفه این نوع نمایش را کاربردی دانست و توضیح داد: این نوع تئاتر در مکانی اجرا می شود که به آن نیاز است و مخاطب خاص خود را دارد. الگوهای از پیش تعریف شده ای نیز داریم که متد شناخت و رفتار است. ابتدا مخاطب را می شناسیم و وضعیت جسمی و روحی کودک و نوجوان بستری شده بخش به بخش و اتاق به اتاق بررسی می شود تا با سلایق او نمایش را پیش ببریم. تکنیک اصلی کار نیز مشارکت تماشاگر در روند ساخت نمایش است.
صادقیان حقیقی ادامه داد: کاری که ما انجام می دهیم عمومیت دارد و بیشتر با افرادی روبه رویم که بیماران کودک هستند. مشکلات روحی و روانی ندارند و به واسطه عارضه جسمانی در بیمارستان بستری شدند.
وی با این توضیح که تاثیر اجرای نمایش بر درمان دارو بیشتر است، افزود: نه تنها موجب درمانگری می شود بلکه مکمل دارو نیز است. در یک مقاله که طی پژوهشی مدت دار چند سال پیش نوشتم اثبات شده استفاده از این تکنیک نزدیک به 50درصد در کاهش میزان افسردگی تاثیر دارد.
صادقیان حقیقی درباره برنامه کارگاه «طراحی و تولید نمایش بیمارستانی» توضیح داد: در این کارگاه گروه نمایشی آماده می شود که در چند بیمارستان تخصصی کودکان شامل «علی اصغر(ع)»، «مفید»، «مرکز طبی»، «شهدای تجریش» و غیره به صورت مستمر نمایش اجرا کنند. در این روزها فیلمبرداری نیز انجام می شود تا مستندسازی صورت بگیرد.
وی ادامه داد: نمایش به مناسبت جشنواره تولید می شود ولی طی یک سال در بیمارستان های مختلف در بخش کودکان اجرا خواهد داشت. هم کار اجتماعی و خیریه است و هم موجب تمرکز و توانمند سازی گروه خواهد شد.
روابط عمومی سومین جشنواره «تئاترشهر» خبر داد؛ گروه تشکیل شده در کارگاه هم زمان با روز جهانی کودک اجرای خود را آغاز می کند. هر اجرا نیز بین 20 تا 30 دقیقه است.
صادقیان حقیقی از افرادی که به حرفه نمایش مشغولند خواست این فعالیت را تجربه کنند و تاکید کرد بچه ها به توانمندی این بازیگران احتیاج دارند.
سومین جشنواره «تئاتر شهر» توسط سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران مهر ماه 1393 در مراکز و فرهنگسراهای مختلف شهر تهران برگزار خواهد شد.

 


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *