جامعه پزشکی از خود انتقاد کند/ مابه التفاوت حقوق پرستاران باید تا دو هفته دیگر پرداخت شود

20:13 - 23 آذر 1393
کد خبر: ۲۲۲۷۳
دسته بندی: جامعه ، عمومی
خبرگزاری میزان: وزیر بهداشت گفت:با حمایت کامل نمایندگان مجلس و اعضای دولت از طرح تحول سلامت، این طرح همچنان به خوبی پیش می رود.

: وزیر بهداشت گفت:با حمایت کامل نمایندگان مجلس و اعضای دولت از طرح تحول سلامت، این طرح همچنان به خوبی پیش می رود.

به گزارش ، سیدحسن هاشمی در اجلاس روسا و معاونان دانشگاه های علوم پزشکی سراسر کشور، رضایت و حمایت نمایندگان مجلس شورای اسلامی را در تدوین بودجه 94 از طرح تحول نظام سلامت نتیجه رضایت مردم به خصوص در مناطق محروم کشور دانست و گفت: برخورد جامعه پزشکی کشور با این طرح به عنوان محوری ترین طرح های دولت یازدهم، دو گونه است.

وی گفت: برخی که اکثریت جامعه پزشکی را از پزشکان و متخصصان و دندانپزشکان و داروسازان و پرستاران و کمک پرستاران و کارکنان بهداشتی درمانی کشور تشکیل می دهند، راضی اند و خاموش زیرا رضایت مردم را می بینند و همانها هستند که ارائه کنندگان خدمات این طرح به مردم اند اما گروهی که ناراضی اند و در تریبون ها اعلام شکایت می کنند، در اصل کسانی هستند که نگران خودشانند.

هاشمی افزود: من اعتراض این افراد را که اقلیت را تشکیل می دهند در برخی موارد منفی گرایی فرهنگی، توقعات زیاد، کم اطلاعی و در برخی موارد نگاه همیشگی منتقدانه می دانم که در برخی از افراد وجود دارد.

وی گفت: در عین حال گروهی نیز در همه صنوف هستند که طمع کارند و دیگر این دست ما نیست که البته تعداد آنها انگشت شمار است.


جامعه پزشکی از خود انتقاد کند

وزیر بهداشت با بیان این که در کشور ما حدود150هزار پزشک خدمت می کنند گفت: اطلاع کامل دارم برخی از آمارهای غلطی که درباره جامعه پزشکی و طرح تحول سلامت منتشر شد، از کدام بیمارستان و چه شخصی گزارش می شود اما این به این معنا نیست که جامعه پزشکی از خود انتقاد نکند بلکه این انتقاد لازم است زیرا ما مسئول جان مردم هستیم.


وی در بخش دیگری از سخنان خود به افرادی اشاره کرد که می گویند در طرح تحول به بهداشت توجه نشده است و گفت: اینها همان کسانی هستند که خود در مسئولیت هایشان در 15 سال گذشته به بهداشت بی توجهی کرده اند و نیازهای درمانی امروز مردم نتیجه عملکرد آنهاست.

هاشمی با اشاره به فراهم شدن مکمل ها و افزایش شمار داروها در خانه های بهداشت و همچنین تغییر در واکسن های کشور گفت: خانه های بهداشت زیادی اکنون در حال بازسازی یا احداث است و آثار عملکرد بهداشتی ما در طرح تحول سلامت ده سال دیگر نمایان می شود.

وی افزود: افتخار می کنیم که به درمان مردم پرداختیم زیرا در ابتدای کار ما مردم در تهیه داروهایشان مشکل داشتند حتی در مواردی پول دارو را هم داشتند اما نایاب بود. اکنون شمار داروهای کمیاب در کشور به زیر 30 قلم رسیده و 70 درصد مردم از طرح تحول سلامت رضایت دارند.


مابه التفاوت حقوق پرستاران باید تا دو هفته دیگر پرداخت شود


وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی گفت: از آغاز اجرای طرح تحول نظام سلامت بدهی های یک تا دوساله ما به این کارکنان از جمله پرستاران پرداخت شده اما مابه التفاوت دستمزد آنها که از اول مهر تعیین شده است باید تا دوهفته دیگر به آنها پرداخت شود زیرا بودجه آن در اختیار دانشگاه های علوم پزشکی قرار گرفته است.

وی افزود: در طرح تحول علاوه بر رضایت مردم از هزینه ها و خدمات پزشکی به معیشت کارکنان شامل پزشکان و پرستاران و کارکنان غیر پزشک بیمارستان ها نیز توجه شده و تعرفه خدمات آنان افزایش یافته است.

هاشمی همچنین از این روسا خواست در برنامه مقیمی متخصصان در بیمارستان های دولتی در همه استان ها به صورت یکپارچه عمل کنند و پس از صورت جلسه، اقدام به خرید تجهیزاتی کنند که کمبود دارند.

وزیر بهداشت با تاکید بر نظارت روسا و معاونان دانشگاه ها در اجرای برنامه های طرح تحول سلامت گفت: وزارت بهداشت نیز پس از یک سال و نیم از گذشت طرح، نتایج نظارت بر عملکرد دانشگاه ها را به آنها گزارش می کند.

وی در باره خرید آمبولانس برای اورژانس پیش بیمارستانی کشور گفت: از اول امسال قرار شد تعداد زیادی آمبولانس بخریم و پول آن هم فراهم شد اما تاکنون به دلایلی که در جلسات دیگر اعلام می کنم، خریداری نشده است.

یازدهمین اجلاس روسا و معاونان بهداشتی و توسعه و مدیریت منابع وزارت بهداشت امروز در وزارت بهداشت برای بررسی مشکلات طرح تحول نظام سلامت برگزار شد.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *