آخرین وضعیت پرونده اخلال در نظام اقتصادی کشور/ پرداخت مرحله دوم وجوه 700 مالباخته از مهرماه/ افرادی که پول‌های مازاد از متهم دریافت کرده‌اند، احضار شدند

10:42 - 29 شهريور 1395
کد خبر: ۲۲۲۷۲۸
دسته بندی: حقوق و قضا ، عمومی
قاضی مقدس در تشریح آخرین جزئیات پرونده اخلال در نظام اقتصادی کشور گفت: در ادامه روند رسیدگی به این پرونده بالغ بر 700 پرونده آماده پرداخت مرحله دوم وجوه به مالباختگان شده است.
قاضی مقدس معاون دادستان بوشهر در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی در تشریح آخرین جزئیات پرونده اخلال در نظام اقتصادی کشور گفت: در ادامه روند رسیدگی به این پرونده بالغ بر 700 پرونده آماده پرداخت مرحله دوم وجوه، به مالباختگان شده است.

وی افزود: از هفتم مهرماه روزانه بین 30تا 40 پرونده جهت پرداخت یک هشتم از کل وجوه مالباختگان به بانک معرفی می‌شوند.

قاضی مقدس در ادامه  از احضار افرادی که علاوه براخذ وجوهشان، پولهای مازاد از متهم دریافت کرده‌اند خبرداد و گفت: این روند ادامه دارد و افراد بیشتری نیز با بررسی سیستم چک های موجود در شعبه شناسایی شده اند.

معاون دادستان بوشهر اضافه کرد:این اشخاص احضار و باید نسبت به عودت پول‌ها به حساب مالباختگان اقدام کنند و بحمدالله در ماه های گذشته وجوه متعددی از این افراد اخذ و به حساب مالباختگان واریز شده است.

بازپرس پرونده اخلال در نظام اقتصادی کشور تصریح کرد: تاکنون نزدیک به 71 نفر از این اشخاص احضار و نسبت به عودت وجوه اقدام کرده‌اند و این روند کماکان ادامه دارد.

وی همچنین گفت: متاسفانه شکایات از متهم پرونده کلان اقتصادی تا تاریخ 28 شهریورماه ادامه داشته وافراد جدیدی به آمار شکات پرونده اضافه شده اند و آخرین شاکی پرونده در 28 شهریورماه شکایت خود را به مرجع قضایی اعلام کرده است.

قاضی مقدس افزود: مشکلات متعدد از حیث نیروی انسانی  و امکانات اداری فراروی این شعبه است که  برای به نتیجه رساندن بهتر پرونده نیاز به توجه ویژه و خاص مسئولان داریم.

به گزارش ، اواسط مردادماه سال 93 بود که پرونده اخلال در نظام اقتصادی و کلاهبرداری کلان موسوم به مضاربه صوری به عنوان یکی از پیچیده ترین و خبرسازترین پرونده قضایی کشور با حدود 5600 پرونده مطرح رسیدگی قرار گرفت و موضوع داغ رسانه‌‌ها شد.

با اقدام به موقع دستگاه قضایی سه پرونده از پرونده اخلال در نظام اقتصادی کشور تشکیل شد که در مجموع این سه پرونده  در پرونده اول پنج هزار و 600 نفر شاکی، در پرونده دوم 1300 شاکی و در پرونده سوم 86 نفر شاکی به دنبال مطالباتشان هستند.

جزئیات پرونده اخلال در نظام اقتصادی کشور + عکس





ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *