اجرای آزمایشی طرح پابند الکترونیکی در اصفهان

10:25 - 20 مرداد 1393
کد خبر: ۲۲۲۶
دسته بندی: حقوق و قضا ، عمومی
خبرگزاری میزان: رییس کل دادگستری استان اصفهان گفت: طرح پابند الکترونیکی از اوایل سال 93 در زندان مرکزی اصفهان اجرا شده است و در حال حاضر روی 100 زندانی محکوم به جرایم سبک و عمومی به صورت آزمایشی این طرح اجرایی شده‌است.

: رییس کل دادگستری استان اصفهان گفت: طرح پابند الکترونیکی از اوایل سال 93 در زندان مرکزی اصفهان اجرا شده است و در حال حاضر روی 100 زندانی محکوم به جرایم سبک و عمومی به صورت آزمایشی این طرح اجرایی شده‌است.
احمد خسروی وفا در گفت وگو با خبرنگار میزان افزود: این طرح در محدوده‌های معینی تعریف شده و زندانی از یک آزادی نسبی برخوردار است. اگر زندانی از محدوده تعریف شده خارج شود بلافاصله توسط نرم افزارهایی که روی پابند نصب شده است مسئولان زندان مطلع می‌شوند و این امتیاز از زندانی سلب می‌شود.
وی درباره اینکه این طرح دایمی است یا موقت گفت: دایمی شدن این طرح بستگی به نتایج آن دارد اما پیش بینی می‌کنیم این طرح آینده خوبی داشته باشد.
این مسئول قضایی بیان کرد: این طرح علاوه ‌بر خلوت شدن زندان و جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی به دلیل دوری از خانواده موجب می‌شود تا مجرم تحت مراقبت دستگاه قضایی باشد و در کنار خانواده خود زندگی را سپری کند.
وی افزود: پابندهای الکترونیکی منجر به کاهش هزینه‌های دولت و سازمان زندان‌ها می‌شود و سهم خوبی در کاهش جمعیت زندانیان دارد که فرد با حضور درمحل کار و یا منزل حبس ناشی از جرم را نیز تحمل می‌کند.
خسروی‌وفا اضافه کرد: اجرای طرح پابند الکترونیکی همچنین نقش موثری درکاهش آسیب‌های اجتماعی برای زندانیان جرائم سبک و کسانی که برای نخستین بار مرتکب جرم شده‌اند، دارد.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *