رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

تشکیل 232 فقره پرونده گرانفروشی شکر

13:14 - 28 شهريور 1395
کد خبر: ۲۲۲۴۰۲
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
مرآتی از تشکیل 232 فقره پرونده گرانفروشی شکر در سازمان تعزیرات خبرداد و گفت: در خصوص افزایش قیمت شکر 140 اکیپ بازرسی در سراسر کشور ایجاد و 120 شعبه رسیدگی کننده به این موضوع اختصاص داده شده است.
به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، علیرضا مرآتی مدیرکل حوزه ریاست سازمان تعزیرات حکومتی در گفت وگو با شبکه خبر  درباره افزایش قیمت شکر در یک ماه گذشته گفت: در یک ماه گذشته که قیمت شکر افزایش پیدا کرد نرخ فروش از اعداد و ارقام مصوبی که اعلام شده بود بالاتر بود، لذا در این خصوص بازرسی و گشت‌های مشترک و متعددی توسط سازمان تعزیرات حکومتی برقرار و ایجاد شد.

وی گفت: در حال حاضر قیمت شکر کاهش پیدا کرده و به سمت قیمت مصوب رسیده است اما باز هم به نظر ما فاصله کمی با قیمت مصوب دارد.

این مقام مسئول اظهار کرد: در این خصوص 140 اکیپ بازرسی در سراسر کشور ایجاد شده و 120 شعبه رسیدگی کننده را به این موضوع اختصاص دادیم.

مدیرکل حوزه ریاست سازمان تعزیرات حکومتی تصریح کرد: حدود 980 مورد بازرسی از کارخانجات و مراکز عرضه کننده عمده شکر انجام  که باعث کاهش قیمت شکر شده است.

وی گفت: در این خصوص بیش از 232 فقره پرونده درباره متخلفان گران فروش تشکیل شده است.

مرآتی در خصوص برخورد با عوامل اصلی این افزایش قیمت گفت:  سازمان تعزیرات بدنبال عوامل اصلی این افزایش قیمت است و لذا هنوز سراغ خرده فروش‌ها نرفته ایم.

این مقام مسئول ادامه داد: بحث اصلی افرادی هستند که به صورت عمده و کلان شکر دریافت کرده اند و در مواقعی که قیمت رسمی آن مشخص بوده است اقدام به به عرضه شکر با قیمت بالاتر کرده اند.

وی افزود: هدف ما بررسی و کشف علت و اساس این افزایش قیمت بوده و برخورد با افرادی است که به صورت کلان اقدام به تهیه شکر و افزایش قیمت آن کرده‌اند.





ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *