عدم وجود فصل الخطاب در کشور سبب ایجاد فتنه می‌شود

14:16 - 23 آذر 1393
کد خبر: ۲۲۲۳۲
خبرگزاری میزان: عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: در زمان غیبت فقها فصل الخطاب هستند و وقتی در حکومت اسلامی فقیهی جامع الشرایط و مبسوط الید، حاکم باشد، او فصل الخطاب است.

: عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: در زمان غیبت فقها فصل الخطاب هستند و وقتی در حکومت اسلامی فقیهی جامع الشرایط و مبسوط الید، حاکم باشد، او فصل الخطاب است.

به گزارش ، به نقل از روابط عمومی حزب موتلفه اسلامی، حجت الاسلام محسن کازرونی که در اولین شب از مراسم عزاداری دهه آخر صفر حزب موتلفه اسلامی سخن می گفت با اشاره به موضوع فصل الخطاب، اظهار کرد: فصل الخطاب یک اصل عقلایی در همه جای دنیا است زیرا اگر میان افرادی مشکلی و یا مساله‌ای به وجود آید فصل الخطابی لازم است تا آن را حل کند.

وی افزد: اگر فصل الخطاب نباشد آشوب و بلوا و فتنه به پا می شود و این موضوع تنها مربوط به کشور ما نیست زیرا به کشورهای اروپایی نیز که نگاه می‌کنیم آنها نیز فصل الخطاب دارند.

کازرونی تاکید کرد: هیچ انسان عاقلی قبول نمی‌کند که فصل الخطاب وجود نداشته باشد. ما معتقدیم از زمان حضرت رسول اکرم(ص) تا به امروز ایشان و امامان معصوم(ع) فصل الخطاب بودند و در زمان غیبت نیز فقیه و مجتهد جامع الشرایط فصل الخطاب است.

عضو مجلس خبرگان رهبری تصریح کرد: در زمان غیبت فقها فصل الخطاب هستند و وقتی در حکومت اسلامی فقیهی جامع الشرایط و مبسوط ید حکومت در دست اش باشد و رهبر شد او فصل الخطاب است.

کازرونی تاکید کرد: اگر کسی حتی به نظر فصل الخطاب تن دهد کار خاصی نکرده زیرا این موضوع اصلی اعتقادی و عقلانی می باشد.

عضو مجلس خبرگان رهبری ضمن تقدیر از مواضع حزب موتلفه اسلامی در اعتقاد به فصل الخطاب بودن روحانیت بیان کرد: در احزاب سیاسی کشور عده‌ای تازه تولد یافته اند و هنوز در مباحث سیاسی اولاد هستند اما حزب موتلفه اسلامی مانند پدر در سیاست کشور است و همواره اصل فصل الخطاب بودن روحانیت را قبول داشته و دارد.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *