بازگشت ۶۰۰ هزار زائر حسینی به کشور/ ترافیک در مرز مهران سنگین است

13:28 - 23 آذر 1393
کد خبر: ۲۲۲۱۵
خبرگزاری میزان: رئیس سازمان حج و زیارت کشور، وضعیت ترافیکی مرز شلمچه و چزابه را روان اعلام کرد و گفت: در حال حاضر بیش از ۶۰۰ هزار زائر اربعین حسینی به کشور بازگشته‌اند و ترافیک در مرز مهران سنگین است.

: رئیس سازمان حج و زیارت کشور، وضعیت ترافیکی مرز شلمچه و چزابه را روان اعلام کرد و گفت: در حال حاضر بیش از ۶۰۰ هزار زائر اربعین حسینی به کشور بازگشته‌اند و ترافیک در مرز مهران سنگین است.

به گزارش ، سعید اوحدی از بازگشت بیش از 600 هزار زائر اربعین حسینی به کشور خبر داد افزود: در حال حاضر مرز چزابه و شلمچه برای بازگشت زائران وضعیت روانی دارد، اما در مرز مهران ترافیک سنگینی را شاهد هستیم به گونه‌ای که برخی زائران مسیر طولانی را تا مرز به صورت پیاده طی می‌کنند و انبوه جمعیت از صبح امروز بسیار زیاد شده است.

وی تصریح کرد: تمام دستگاه‌ها و ارگان‌های داخل کشور، امکانات خود را بسیج و در مرز مهران مستقر کرده‌اند تا حجم ترافیک صورت گرفته در مرز مهران کاسته شود و امید است که این حجم ترافیک تا عصر امروز به صورت عادی خود بازگردد.

رئیس سازمان حج و زیارت کشور با تاکید براینکه در حال حاضر 50 گیت برای ورود زائران در مرز مهران مستقر شده است، ادامه داد: این تعداد بیش از 8 برابر سال گذشته است و نیروی انتظامی این اتفاق بزرگ را مدیریت می‌کند تا زائران با کمترین دغدغه و نگرانی وارد کشور شوند.

اوحدی گفت: همچنان که در گذشته تاکید شد، اکنون نیز به زائران توصیه می‌کنیم که کمی زمان بازگشت خود را مدیریت کنند تا هنگام ورود به کشور با مشکل چندانی روبه‌رو نشوند و بتوانند به راحتی به شهرهای خود بازگردند.

وی ادامه داد: در جلساتی که در دو روز گذشته با حضور تمامی مس‍ئولان مربوطه در وزارت کشور برگزار شد، مقرر شد تا انتقال زائران به شهرها را سازمان حمل و نقل شهری به عهده بگیرد و مدیریت راه‌های کشور نیز به پلیس راهور واگذار شد و تامین تغذیه و تدارکات و اسکان موقت نیز به عهده سازمان حج وزیارت داده شد.

معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: در حال حاضر جمعیت هلال احمر نیز طبق تصمیم شورای امنیت، کار درمانی زائران را در مرز دنبال می‌کند و سازمان حج وزیارت نیز امکانات تغذیه را در مرزها فراهم کرده و هنگام انتقال زائران به شهرهایشان این تدارکات را در اختیار آن‌ها قرار می‌دهد و جای هیچ گونه نگرانی در این خصوص وجود ندارد.

وی افزود: همچنین با رایزنی که وزارت کشور ایران با عراق داشت، قرار شد که یکهزار دستگاه اتوبوس به خاک عراق جهت انتقال زائران از شهرهای نجف و کربلا به مرزها اعزام شود که تاکنون 200 دستگاه اعزام شده و 800 دستگاه دیگر نیز اعزام خواهد شد.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *