کاهش 11 درصدی سرقت در اردبیل/ خشونت عامل اصلی افزایش پرونده‌های قضایی

12:35 - 23 آذر 1393
کد خبر: ۲۲۲۰۶
دسته بندی: حقوق و قضا ، عمومی
خبرگزاری میزان: معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل از کاهش 11 درصدی سرقت در هشت ماهه نخست سال جاری نسبت به هشت ماه اول سال گذشته خبر داد.

: معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل از کاهش 11 درصدی سرقت در هشت ماهه نخست سال جاری نسبت به هشت ماه اول سال گذشته خبر داد.

یوسف خدادادی در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقی میزان در رابطه با وضعیت جرایم در استان اردبیل تصریح کرد: در هشت ماه نخست سال جاری، میزان ورودی پرونده‌ها به دادگستری‌ها افزایش داشته است ولی جرایم مربوط به سرقت به دلیل برنامه‌هایی که از سوی معاونت پیشگیری از وقوع جرم اجرایی شده، کاهش داشته است.

وی از پرخاشگری‌های جزئی و خشونت به عنوان علت اصلی افزایش جرایم در استان اردبیل یاد کرد و افزود: استان اردبیل جزو یکی از استان‌های امن کشور است؛ چراکه آمار جرایم امنیتی و خشن در این استان بسیار کم است و در این استان گروگانگیری، سرقت مسلحانه، آدم‌ربایی و درگیری‌های مسلحانه یا اتفاق نیفتاده یا بسیار کم اتفاق افتاده است ولی میزان خشونت در این استان بالاست و همین موضوع افزایش پرونده های قضایی را به همراه داشته است.

معاون پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان اردبیل گفت: در استان اردبیل شاهد پرخاشگری‌های جزئی، بداخلاقی و عصبانیت‌های بیش از اندازه هستیم که به دلیل این خرده فرهنگ نادرست میزان جرایم در استان افزایش یافته است.

وی با انتقاد از انتشار فیلم درگیری‌ اخیر در بیمارستان فاطمی اردبیل توسط رسانه‌ها تصریح کرد: در همه نقاط کشور ممکن است چنین درگیری‌هایی اتفاق بیفتد و رسانه‌ای کردن این موضوع و پخش فیلم آن، استان اردبیل را به عنوان استانی ناامن جلوه داد در صورتی‌که اینطور نیست.

خدادادی یادآور شد: سال گذشته با اجرای برنامه‌های پیشگیرانه توانستیم آمار پرونده‌های ورودی به دادگستری‌های استان اردبیل را کاهش دهیم، امسال نیز برنامه‌های پیشگیرانه بر کاهش سرقت متمرکز شد و توانستیم این آمار را کاهش دهیم ولی از سوی دیگر با افزایش پرونده‌های حقوقی و قضایی مواجه شدیم که تصمیم داریم در سال آینده برنامه‌های پیشگیری را در راستای کاهش پرونده های ورودی اجرایی کنیم.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *