نماینده سابق مجلس: بعید می دانم جنگی میان ایران وعربستان رخ دهد

6:30 - 03 مهر 1395
کد خبر: ۲۲۱۸۷۴
دسته بندی: سیاست
عضو سابق کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بعید می دانم جنگی میان ایران وعربستان رخ دهد، گفت: اگر آل سعود دست از پا خطا کند و علیه ایران اقدامی را انجام دهد با یک وضعیتی رو به رو خواهد شد که زمینه را برای نابودیش آن فراهم خواهد کرد.
علی اصغری//روز چهارشنبه آقای گلمحمدی//محمد صالح جوکار عضو سابق کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار گروه سیاسی درباره احتمال جنگ میان ایران و عربستان به دلیل افزایش جدال لفظی بین دو کشور اظهار کرد: مقامات آل سعود باید بدانند که بر اساس پول و ثروت شکل گرفته اند و توانایی و ظرفیت بالایی ندارند از این رو بهتر است به تنش خود با ایران پایان دهند.

وی با بیان اینکه عربستان عمدتا باحمایت آمریکا در منطقه واردعمل می شود، افزود: حکام آل سعود باید بدانند که نمی توانند به همپیمانان ضعیفی همچون آمریکا وابسته باشند زیرا کسانی که از دولت عربستان طرفداری می کنند بندگان پول و ثروت هستند.

عضو سابق کمیسیون امنیت ملی تصریح کرد: آل سعود باید تقاص جنایتهای خود را در داخل بحرین، سوریه و لبنان که توسط تکفیری ها صورت می گیرد بدهد زیرا امروز حکام آل سعود و شاهزاده های این کشور حامی مالی گروه های تروریستی و تکفیری در منطقه هستند.

جوکار با بیان اینکه در حال حاضر جبهه مقاومت در حال جنگ با سعودی ها است گفت: جمهوری اسلامی ایران هیچ گاه خواهان جنگ با کشورهای همسایه خودنبوده و نخواهد بود از این رو ما انتظار داریم مقامات عربستان هر چه سریعتر در سیاستهای خود به عنوان یک کشور مسلمان تغییر جدی را اتخاذ کنند و از همراهی با اسرائیل دست بکشند.

وی تاکید کرد: بنده صراحتا معتقدم که عربستان امکان رویارویی با ایران ندارد و خود مقامات آل سعود می دانند که اگر اقدامی علیه ایران انجام دهند چیزی  از آنها باقی نخواهد ماند.

عضو سابق کمیسیون امنیت ملی مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه بعید می دانم جنگی میان ایران وعربستان رخ دهد، گفت: اگر آل سعود دست از پا خطا کند و علیه ایران اقدامی را انجام دهد با یک وضعیتی رو به رو خواهد شد که زمینه را برای نابودیش آن فراهم خواهد کرد.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *