بسیاری از کشورهای منطقه خواهان برگزاری رزمایش مشترک نظامی با ایران هستند

7:55 - 03 مهر 1395
کد خبر: ۲۲۱۶۵۷
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
دبیر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس گفت: ایران از برگزاری رزمایش‌های مشترک نظامی به منظور استفاده از تجارب کشورهای مختلف استقبال می‌کند.
روز دوشنبه/آقای گلمحمدی/منتشر نشود/برگزاری رزمایش های مشترک نظامی سبب استفاده از تجارب می‌شود/ ایران از این موضوع استقبال می‌کند
محمدجواد جمالی دبیر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس در گفت‌و‌گو با خبرنگار گروه سیاسی درباره برگزاری رزمایش مشترک نظامی میان ایران با برخی از کشورها مثل روسیه و چین اظهار کرد: طرح این موضوع به دنبال کمک‌های نظامی ایران به روس‌ها در استقرار جنگنده‌های آنها در فرودگاه شهید نوژه و حضور ناوگان دریایی آنها در بندر انزلی صورت گرفته است.

وی با اشاره به اینکه ایران نه مدیریت پایگاه‌های نظامی و نه حاکمیتش را در اختیار هیچ کشوری قرار نمی‌دهد تصریح کرد: اگر ایران اقدامی را در این راستا انجام دهد بدون شک خلاف قانون اساسی عمل کرده اما کمکی که نیروهای نظامی ما به جنگنده‌های روسی ارائه دادند در جهت پشتیبانی لجستیک از آنها بود زیرا ما یک همکاری تنگاتنگی با روس‌ها در سوریه و به خصوص در بخش حلب داریم.

دبیر کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس تصریح کرد: ما با بسیاری از کشورها در دنیا از نظر بعد نظامی همکاری کرده‌ایم و بازهم این اقدام را انجام خواهیم داد.

نماینده مردم فسا در مجلس با اشاره به استقرار نیروی دریایی ایران در هند و چین و انجام عملیات‌های مختلف از سوی آنها تاکید کرد: برگزاری رزمایش‌های مشترک به منظور به روز کردن نیروهای نظامی و استفاده از تجارب بسیار اهمیت دارد و می‌تواند پیام‌های مختلفی برای دشمنان جمهوری اسلامی ایران در پی داشته باشد.

جمالی خاطرنشان کرد: مقامات روس و چین در مقطع فعلی به این نتیجه رسیدند که ایران می‌تواند یک شریک راهبردی برای آنها باشد زیرا از نظر ژئواستراتژیک ایران امروز در منطقه و جهان تنها کشوری است که توانسته است در مقابل زیاده‌خواهی های آمریکا ایستادگی کند.

وی افزود: البته توان بالای نظامی ایران نیز سبب شده است که بسیاری از کشورهای منطقه و جهان خواهان برگزاری رزمایش مشترک نظامی به منظور استفاده از تجارب ایران باشند که ما نیز از این موقعیت در راستای سنجش توانمندی خود با حفظ استقلال و عزت‌مندیمان استقبال می‌کنیم.




مرتضی کاویانی
|
-
|
۰۹:۴۲ - ۱۳۹۵/۰۷/۰۳
0
0
ما باید به دنیا بفهمانیم که ما با تمام وجود از میهنمان دفاع میکنیم و با این رزمایش تمام دوشمنان اسلام حساب کار به دستشان می آید.
ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *