رسانه‌ها مردم را به مصرف مواد لبنی تشویق کنند

14:11 - 22 آذر 1393
کد خبر: ۲۲۱۳۲
دسته بندی: سیاست ، عمومی
خبرگزاری میزان: رییس‌جمهور همزمان با اربعین حضرت ابا عبدالله الحسین(ع)، با حضور در شرکت صنایع شیر ایران، همراه با کارکنان این شرکت تولید فراورده‌های لبنی کشور به عزاداری برای سالار شهیدان کربلا پرداخت.

: رییس‌جمهور همزمان با اربعین حضرت ابا عبدالله الحسین(ع)، با حضور در شرکت صنایع شیر ایران، همراه با کارکنان این شرکت تولید فراورده‌های لبنی کشور به عزاداری برای سالار شهیدان کربلا پرداخت.

به گزارش گروه سیاسی ، حجت الاسلام حسن روحانی با اشاره به اینکه این روز برای عزاداری اربعین حضرت ابا عبدالله الحسین(ع) تعطیل است اما بخش‌هایی از کشور برای رفع نیازهای ضروری مردم باید همچنان به کار و تلاش ادامه دهند، گفت: ثواب عزاداری وقتی در کنار کار و تلاش برای آسایش جامعه و رفع نیازهای ضروری مردم قرار می‌گیرد، افزون‌تر می‌شود.

رییس‌جمهور با تاکید بر اینکه کار یک نوع جهاد از نگاه اسلام است، افزود: کسانی که برای بهبود زندگی خانواده و رفع نیازها و مشکلات جامعه و مردم کار و تلاش می‌کنند اجر و پاداش بزرگی نزد خداوند دارند و از دیدگاه پیامبر عظیم‌الشان اسلام(ص)، پاداش کسانی که برای رفع نیازهای جامعه کار و تلاش می‌کنند همانند کسانی است که در میدان جهاد برای عزت و استقلالشان مبارزه می‌کنند.

روحانی که در حاشیه این مراسم با خبرنگاران صحبت می‌کرد، اظهار کرد: حضرت امام حسین(ع) تا روز عاشورا و تا کربلا پیامش را تبلیغ کرد و امروز نیز مردم با حضور در مراسم اربعین و عاشورا، پیام آن نهضت بزرگ را دریافت می‌کنند و گسترش می‌کنند.

رییس‌جمهور در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه در این تولیدی بخش عمده ای از شیر مورد نیاز مدارس آماده می‌شود، گفت: ارائه شیر رایگان در مدارس به عنوان یک کار مهم برای تامین سلامت نسل آینده کشور، یکی از افتخارات دولت است که با توجه به طول مدت ارائه آن، در میان کشورهای مختلف بی نظیر است.

روحانی با قدردانی از همه تولیدکنندگان و فعالان عرصه کار و تولید کشور مخصوصا کسانی که برای نسل جوان کشور در این واحد تولیدی فعالیت می‌کنند، گفت: امروز شرکت در مراسم عزاداری سالار شهیدان و حضور در کنار عزیزانی که در مسیر تولید و جهاد می‌کوشند، فرصتی مغتنم بود.

رییس‌جمهور در پاسخ به سوالی در خصوص پایین بودن مصرف سرانه شیر در کشور گفت: در گام اول دولت مصرف شیر در مدارس را با توزیع رایگان بالا خواهد برد تا مصرف مواد لبنی به عادتی برای کودکان و نوجوانان ما تبدیل شود.

روحانی اظهار کرد: رسانه‌های همگانی باید مردم را به مصرف مواد غذایی سودمند مثل مواد لبنی تشویق کنند و دولت نیز وظیفه دارد با تولید سالم و ارائه یارانه در این بخش ، مردم را به این سمت هدایت کند.

رییس‌جمهور همچنین از بخش‌های مختلف این شرکت تولید مواد لبنی و نیز نمایشگاه توانمندی‌ها و محصولات پگاه بازدید کرد.

علی ربیعی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی نیز در این دیدار با اشاره به اینکه مساله اشتغال و رشد تولید، پیوسته مورد تاکید رییس دولت یازدهم بوده و هست، گفت: دولت سیاست افزایش تولید و اشتغال زایی را در راس برنامه‌های خود دارد.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *