یکسان سازی قبور شهدا باید با موافقت خانواده آنها صورت گیرد/مسئولیت برگزاری رژه 31 شهریور با ارتش است

10:43 - 24 شهريور 1395
کد خبر: ۲۲۰۳۶۶
دسته بندی: سیاست ، دفاعی و مقاومت
رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس گفت: یکسان سازی قبور شهدا صرفا باید با موافقت و رضایت خانواده معظم شهدا از طریق بنیاد شهید و امور ایثارگران انجام می شود.
به گزارش خبرنگار گروه سیاسی ، نشست خبری سردار بهمن کارگر رئیس ستاد مرکزی مراسم بزرگداشت هفته دفاع مقدس صبح امروز (چهارشنبه 24 شهریور) با حضور اصحاب رسانه برگزار شد.

یکسان سازی قبور شهدا باید با موافقت خانواده آنها صورت گیرد/مسئولیت برگزاری رژه 31 شهریور با ارتش است

سردار کارگر در این نشست با بیان اینکه مهمترین وظیفه بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس جلوگیری از فراموشی و تحریف دفاع مقدس است اظهار کرد: 8 سال دفاع مقدس را نباید تنها یک برهه زمانی دانست بلکه آن را باید همچون گنجینه ای عظیم تصور کرد که می توان بهترین بهره ها را از آن برد.

وی با بیان اینکه دفاع مقدس مظهر حماسه،‌آرمان خواهی، ایستادگی و تدبیر و حکمت بود عنوان کرد: متاسفانه در آثار هنری ما بیش از آنکه به مسائل تدبیر و حکمت در دفاع مقدس توجه شود بر مسائل احساساتی تاکید شده است.

سردار کارگر با بیان اینکه امروز فرهنگ و ارزشهای دفاع مقدس توانسته کشورهای دیگر از جمله سوریه ، عراق،‌ لبنان،‌یمن و فلسطین را نجات دهد تصریح کرد: اگر دفاع مقدس را فقط برای گذشته بدانیم باید آن را در موزه نگهداریم درحالی که ما معتقد هستیم دفاع مقدس نشان دهنده راه ما در آینده باید باشد.

رئیس ستاد مرکزی مراسم بزرگداشت هفته دفاع مقدس با اشاره به نامگذاری شعار« ما آماده ایم » برای این هفته،‌گفت: در هفته دفاع مقدس با سه رویکرد گفتمانی،‌تجلیلی وتکریمی و همچنین تبلیغی و اطلاع رسانی 800 برنامه را در سراسر کشور برگزار خواهیم کرد که در تهران این مسئولیت بر عهده رئیس ستاد مراسم بزرگداشت هفته دفاع مقدس و در سایر استانها برعهده استانداران است.

وی افزود: غبار رویی و عطر افشانی مزار شهدا، تجلیل از پیشکسوتان و رزمندگان وفرماندهان دفاع مقدس و همچنین تجلیل از نقش وجایگاه زنان در دفاع مقدس مهمترین رئوس کاری ما در هفته دفاع مقدس است.

سردار کارگر ادامه داد: چهارشنبه 31 شهریور با عنوان "اقتدار،‌صلابت،‌نیروهای مسلح"، پنجشنبه یکم مهر با عنوان "شهیدان، ایثارگران،‌ سربازان"، جمعه 2 مهر با عنوان "معنویت،‌ وحدت ملی،‌خانواده وسلامت"، شنبه 3 مهر با عنوان "دانش پژوهان ،‌نخبگان،‌هنرمندان"، یکشنبه 4 مهر با عنوان "اقتصاد مقاومتی،‌پشتیبانی مردمی و اصناف" دوشنبه 5 مهر با عنوان "پیشکسوتان و رزمندگان" سه شنبه 6 مهر با عنوان "بصیرت افزایی،‌دشمن شناسی و بیداری اسلامی" و نهایتا چهارشنبه 7 مهر با عنوان "فرماندهان، مسئولان، حماسه آفرینان" ،‌ روزهای هفته دفاع مقدس در سال 95 هستند.

سردار کارگر با بیان اینکه مسئولیت برگزاری رژه در روز 31 شهریور در سراسر کشور با ارتش جمهوری اسلامی یادآور شد: با توجه به موضوع راهبردی بودن نیروی دریایی به غیر از برگزاری رژه معمول در مراکز استانها یک رژه به خصوص توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در بندرعباس برگزار خواهد شد.

وی در پایان در پاسخ به سوال خبرنگاری در خصوص موضع بنیاد حفظ آثار و نشر ارزشهای دفاع مقدس در خصوص طرح یکسان سازی قبور شهدا گفت: این طرح توسط بنیاد شهید وامور ایثارگران طراحی شده و تاکید ما بر این است که هر اقدامی که در خصوص یکسان سازی قبور شهدا انجام می شود صرفا باید با موافقت و رضایت خانواده های معظم شهدا باشد.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *