رقابت "ترامپ" و "هیلاری" برای جلب حمایت رژیم صهیونیستی

12:10 - 21 شهريور 1395
کد خبر: ۲۱۹۸۶۲
دسته بندی: سیاست
در جریان رقابت‌های امسال انتخابات ریاست جمهوری آمریکا، هم "هیلاری کلینتون" نامزد دموکرات‌ها و هم "دونالد ترامپ" نامزد جمهوریخواهان، در مقاطع مختلف، وفاداری خود را به رژیم صهیونیستی اعلام کرده‌اند.
گروه سیاسی : اعلام وفاداری به رژیم صهیونیستی از شروط لازم برای تصدی کرسی ریاست جمهوری آمریکاست؛ در این موضوع هیچ تفاوتی میان جمهوریخواهان و دموکرات‌ها وجود ندارد؛ وجه مشترک تمامی روسای جمهور پیشین آمریکا، مقوله تامین و تضمین منافع رژیم صهیونیستی است.

در جریان رقابت‌های امسال انتخابات ریاست جمهوری آمریکا نیز هم هیلاری کلینتون نامزد دموکرات‌ها و هم دونالد ترامپ نامزد جمهوریخواهان، در مقاطع مختلف وفاداری خود را به رژیم صهیونیستی اعلام کرده‌اند.

رقابت

 در مارس 2016 هیلاری کلینتون در نشست "ایپک" بزرگترین لابی صهیونیستی آمریکا گفت: "رهبران آمریکا باید به اسرائیل اظهار وفاداری کنند و هر کس این موضوع را نداند، نمی‌تواند رئیس جمهور ما شود".

کلینتون همچنین در همان زمان طی سخنرانی در کنفرانس سالانه کمیته امورعمومی آمریکایی – اسرائیلی از دونالد ترامپ نامزد جمهوری خواهان به سبب موضع بی‌طرفانه‌اش در قبال رژیم صهیونیستی انتقاد کرد.

رقابت

وی در نشست مزبور این را هم گفت که ایران همچنان تهدیدی برای اسرائیل به شمار می‌رود و باید از دور آن را زیرنظر داشت.

حمایت کلینتون از رژیم صهیونیستی تنها به سخنرانی‌های انتخاباتی خلاصه نمی‌شود؛ در وب سایت کمپین انتخاباتی کلینتون بخش مجزایی به شرح سابقه شخصی و دیپلماتیک وی در خصوص رژیم صهیونیستی اختصاص دارد. کلینتون در این بخش با عنوان "هیلاری کلینتون و اسرائیل" به سابقه دوستی دیرینه خود با مقامات رژیم صهیونیستی اشاره می‌کند و  حمایت نظامی جدی آمریکا از ارتش متجاوز صهیونیستی را قویا تضمین می کند و هرگونه اقدامات یکجانبه را برای به رسمیت شناختن کشور فلسطینی خارج از چارچوب مذاکره با اسرائیل، علنا رد می کند.

رقابت

روزنامه صهیونیستی هاآرتص اواسط ماه مِی طی گزارشی پیرامون نوع رابطه آمریکا و اسرائیل در صورت پیروزی هیلاری در انتخابات نوامبر 2016، نوشت: "اکنون به نظر می‌رسد کلینتون از این واقعیت به خوبی آگاه است که سابقه سی و چند ساله وی در رابطه با اسرائیل و رهبران آن، رابطه سرد بین آمریکا و اسرائیل در دوران اوباما را مجددا گرم و شکافی که در رابطه آمریکا-اسرائیل ایجاد شده را ترمیم خواهد کرد. او محاسبات خود را بر این مبنا انجام می دهد و به این ترتیب حمایت رهبران صهیونیست محافظه کاری را که نسبت به دونالد ترامپ قدری نگران اند، برای خود جلب خواهد کرد".

ترامپ نیز برای اینکه نشان دهد اظهارات رقیب دموکراتش مبنی بر حمایت ضعیف وی از رژیم صهیونیستی، ادعایی بیش نیست؛ به ایراد چند سخنرانی پرداخت و ارادتش را به صهیونیست‌ها ابراز کرد؛ وی همچنین "مایک پِنس" فرماندار ایالت ایندیانا را که به طرفداری از رژیم صهیونیستی مشهور است به عنوان معاون اول خود انتخاب کرد تا به لابی‌ها و شخصیت‌های متنفذ صهیونیستی موجود در ساختار سیاسی – اقتصادی آمریکا اطمینان دهد که حفظ منافع صهیونیست‌ها برای او در اولویت قرار دارد. 

رقابت

ارادت "مایک پِنس" معاون اول ترامپ به رژیم صهیونیستی به حدی است که وی در طرفداری از این رژیم طرحی را امضا کرد که ایالت ایندیانا را از تجارت با شرکت‌هایی که اسرائیل را تحریم می‌کنند منع کرده است.

اما در اواسط ماه مِی پس از آنکه "شلدون ادلسون"، سرمایه‌دار یهودی آمریکایی به اعلام حمایت قطعی از ترامپ پرداخت، تقریبا برای رسانه‌های آمریکایی مسجل شد که سبد رای ترامپ خالی از آرای صهیونیست ها نخواهد بود.

رقابت

"شلدون ادلسون" در مقاله‌ای که 13 مِی برای "واشنگتن پست" نوشت، حمایت قطعی خود از ترامپ را برای انتخابات نوامبر اعلام کرد؛ سلطان کازینو جهان که صاحب روزنامه صهیونیستی اسرائیل الیوم نیز هست، پیش‌تر نیز گفته بود:"شلدون می‌داند که هیچ‌کس بیشتر از دونالد ترامپ به اسرائیل وفادار نیست".





ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *