دولت اوباما همچنان به دنبال توسعه برنامه هسته‎ای آمریکا

10:48 - 20 شهريور 1395
کد خبر: ۲۱۹۳۵۲
پایگاه گلوبال ریسرچ در مطلبی نوشت که برنامه هسته ای آمریکا با آنچه مقام های این کشور در مورد آن می گویند متفاوت بوده و واشنگتن به دنبال پیشبرد برنامه سلاح های هسته ای خود است.
برنامه هسته ای آمریکا /آنچه گفته می شود و آنچه واقعیت است

به گزارش گروه بین الملل خبر گزاری میزان؛ پایگاه «گلوبال ریسرچ» نوشت که روز سه شنبه اخیر نیویورک تایمز گزارشی را در صدر اخبار خود قرار داد که به وسیله دیوید سنجر یک نظامی بازنشسته منتشر شده و در آن گزارش اعلام شده بود که کاخ سفید به دنبال ارتقای برنامه هسته ای خود است.

این در حالی ست که در ماه های اخیر نیویورک تایمز و واشنگتن پست گزارش هایی منتشر کردند مبنی بر این که دولت اوباما به دنبال منع گسترش سلاح های هسته ای است.

گلوبال ریسرچ می نویسد: در روز دهم ماه جولای نیز در یک گزارش منتشر شده در واشنگتن پست اعلام شد که اوباما در شش ماه باقیمانده از دولتش برنامه پیشبرد برنامه هسته ای خود را در دستور کار قرار داده است اما در تازه ترین گزارش خود این روزنامه اعلام کرد که دولت آمریکا با این استدلال که این اقدام تحریک روسیه و چین را به دنبال خواهد داشت از این اقدام خود صرف نظر کرده است.

اخیرا آمریکا هزاران سرباز را در مرز روسیه و شرق اروپا مستقر کرده و همچنین عملیات کشتیرانی را در دریای چین جنوبی به اجرا درآورده است.

کاخ سفید در نهایت به این نتیجه رسید که با خواسته  اشتون کارتر وزیر دفاع و جان کری که گفته بودند با توجه به اقدامات اخیر روسیه و چین از بالتیک تا دریای چین جنوبی اکنون زمان مناسبی برای اعلام برنامه ارتقای سلاح های هسته ای نیست، موافقت کند.

اوباما که در زمان ریاست جمهوری و قبل از آن خود را به عنوان یکی از طرفداران منع گسترش سلاح های هسته ای می دانست در سال 2009 در سخنرانی خود با اذعان به این مطلب که آمریکا تنها کشوری است که از بمب های اتمی استفاده کرده است گفت: آمریکا متعهد به  ایجاد صلح و جهانی عاری از سلاح های هسته ای است.

وی در سفر خود به ژاپن و شهر هیروشیما بدون هیچ گونه عذر خواهی بابت اقدامات کشورش در طول جنگ جنگ دوم جهانی، از کشور های دارای سلاح هسته ای خواست به دنبال جهانی عاری از این سلاح باشند.

این در حالیست که برنامه هسته ای آمریکا  در عمل کاملا متفاوت است و دولت اوباما یکی از جامعترین برنامه های گسترش قابلیت های هسته ای تاریخ آمریکا را کلید زده است، که موارد زیر نمونه ای از این اقدامات می باشند

1.سرمایه گزاری هزار میلیارد دلاری برای ارتقای تسلیحات هسته ای به منظور ساخت سلاح های کوچکتر ، سریع تر،با قابلیت مانور بیشتر و استفاده آسانتر در زمان جنگ

2.سرمایه گذاری 97 میلیارد دلاری برای ارتقای زیر دریایی کلاس اوهایو

3.قرارداد 60 میلیارددلاری با شرکت نورتروپ گرومن برای ساخت بمب افکن های هسته ای ای-20

به نوشته گلوبال ریسرچ رد پای آمریکا در درگیری های مختلف در نقاط مختلف جهان بویژه در سوریه به وضوح دیده شده و این امر باعث ایجاد روند درگیری های مستقیم با کشورهایی مانند چین و روسیه می شود.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *