اعلام نظر هیئت رئیسه مجلس درباره انتخاب عضو ناظر بر مطبوعات در هفته آینده

12:54 - 19 مرداد 1393
کد خبر: ۲۱۸۹
دسته بندی: سیاست ، مجلس و دولت
خبرگزاری میزان: نائب رئیس مجلس گفت: موضوع انتخاب اعضای ناظر در شورای نظارت بر صدا و سیما مورد نقد تعدادی از نمایندگان قرار گرفته از این رو هیئت رئیسه این موضوع را بررسی و در هفته آینده اعلام نظر می‌کند.

: نائب رئیس مجلس گفت: موضوع انتخاب اعضای ناظر در شورای نظارت بر صدا و سیما مورد نقد تعدادی از نمایندگان قرار گرفته از این رو هیئت رئیسه این موضوع را بررسی و در هفته آینده اعلام نظر می‌کند.

به گزارش ، محمد حسن ابوترابی فرد در نشست علنی امروز مجلس در پاسخ به تذکر آئین نامه‌ای نصرالله پژمان‌فر درباره انتخاب اعضای ناظر در شورای نظارت بر مطبوعات و صداوسیما گفت: درباره اینکه چه تعداد از نمایندگان برای عضویت در شورای نظارت بر صدا و سیما و نظارت بر مطبوعات معرفی شوند هیئت رئیسه هفته آینده اعلام نظر می‌کنند.

در این راستا عضو کمیسیون فرهنگی مجلس در تذکری به استناد ماده 218 آئین نامه داخلی مجلس گفت: براساس این ماده برای انتخاب ناظران کمیسیون‌های تخصصی یا مجلس شورای اسلامی، کمیسیون ذی‌ربط موظف است حداقل به تعداد دوبرابر مورد نیاز از نمایندگان داوطلب واجد شرایط را به مجلس معرفی کند تا مجلس نسبت به انتخاب تعداد مورد نیاز اقدام کند. بنابراین مرجع تشخیص اینکه چه تعداد نماینده معرفی شود کمیسیون است.

نصرالله پژمان‌فر گفت: کمیسیون فرهنگی در انتخابات دوره قبل، شورای نظارت بر صدا و سیما و مطبوعات دو برابر معرفی کرده بود که هیئت رئیسه آن را خلاف آئین نامه معرفی کرد این درحالی است که در دو انتخاباتی که امروز برگزار شد دو برابر عضو ناظر نماینده معرفی شده بود و کسی هم اعتراض نکرد.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس به نامه حسین مظفر به احمد سالک اشاره کرد و گفت: در این نامه خطاب به رئیس کمیسیون فرهنگی آمده است که دومین سال فعالیت نمایندگان ناظر پش از تاریخ 8/5/93 به تدریج به پایان می رسد بر این اساس ماموریت علی مطهری در 11/5/93 به عنوان عضو در هیات نظارت بر مطبوعات پایان می یابد، یعنی الان ناظری در این هیات نداریم.

وی افزود: این تصمیم را تبعیض ناروا و ظلم به تصمیم کمیسیون فرهنگی می‌دانم که اجازه ندادند کمیسیون افراد داوطلب را معرفی کند.

این عضو کمیسیون فرهنگی مجلس از هیات رئیسه خواست تا ضمن عذرخواهی در جلسه بعدی انتخابات را با همان ترتیب و اعلام نظر کمیسیون فرهنگی اجرا کنند.

نائب رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به این تذکر گفت: درباره اینکه چه تعداد از نمایندگان برای عضویت در شورای نظارت بر صدا و سیما و نظارت بر مطبوعات معرفی شوند هیات رئیسه هفته آینده اعلام نظر می‌کنند.

ابوترابی‌فرد گفت: رئیس مجلس با توجه به نقد و اعتراضی که تعداد زیادی از نمایندگان به نحوه معرفی اعضای کمیسیون فرهنگی برای عضویت در شورای نظارت بر مطبوعات و صد او سیما داشتند این موضوع را قابل بررسی در هیات رئیسه تشخیص دادند و چون درباره سایر شوراها اعتراضی نبود طبق روال گذشته انجام شد.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *