سوگلی العربیه در بی‌بی‌سی فارسی / رسانه دربار در خدمت آل سعود + فیلم

12:33 - 20 شهريور 1395
کد خبر: ۲۱۸۵۷۷
خبرگزاری میزان-بی‌بی‌سی فارسی با تحلیل‌ها و حمایت‌های یک‌طرفه از رژیم آل‌سعود اینبار هم طی برنامه‌ای با تحریف واقعیت به تجلیل از عملکرد رژیم آل سعود در حادثه منا پرداخت.
به گزارش گروه چند رسانه‌ ای ، در آستانه سالگرد فاجعه منا که منجر به شهادت حدود پانصد نفر از هموطنانمان شد، رهبر معظم انقلاب اسلامی پیامی بسیار مهم منتشر کردند که بازتاب های بسیاری داشت.

در آستانه ایام حج، حضرت آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب اسلامی در این پیام مهم به مسلمانان سراسر جهان و حجاج بیت‌الله الحرام، حج ابراهیمی را مظهر عزت و عظمت امت اسلامی در مقابل زورگویان بین‌المللی خواندند و با اشاره به حوادث تلخ فاجعه منا، خطاب به دولتها و ملتهای اسلامی تأکید کردند: جهان اسلام، اعم از دولتها و ملّتهای مسلمان باید حاکمان سعودی را به درستی بشناسند و به‌خاطر جنایاتی که در گستره‌ی جهان اسلام به بار آورده‌اند، گریبان آنها را رها نکنند و فکری اساسی برای مدیریّت حرمین شریفین و مسئله‌ی حج بکنند.

در همین ارتباط رسانه های داخلی و بسیاری از رسانه های بین المللی به تحلیل پیام مهم رهبر انقلاب پرداختند و از جهات مختلف به این مسئله پرداختند.

اما در این میان رسانه های ضد انقلاب که یکی از اهداف اصلی وجودشان ایجاد تفرقه در میان امت اسلام بوده و همواره بدنبال ضربه زدن به انقلاب هستند به حمایت از شجره ملعونه ال سعود پرداختند.

تلویزیون بی بی سی فارسی نیز از غافله بدخواهان ایران اسلامی عقب نماند و با دعوت از به اصطلاح کارشناسان خود در یکی از بخش های خبریش اقدام به تحلیل روابط ایران و عربستان کرد.

بی بی سی فارسی یکی از متحدین رسانه ای عربستان به شمار میرود به طوری که براساس گزارش ها، مدتی پیش تیمی از مدیران این شبکه به جده سفر کرده بودند و با مقامات سعودی مذاکره داشتند. براساس گزارش پاناروما الشرق الاوسط، بهروز آفاق تبریزی یکی از مدیران بی بی سی فارسی نیز در این دیدار با وزیر فرهنگ و اطلاع رسانی عربستان گفته بود با توجه به اهداف مشترک دو جانبه، بی بی سی هم می تواند بخشی از امکانات و فضای رسانه ای خود را در اختیار برخی صاحب نظران هوادار نگرش عربستان به ویژه در حوزه مسائل دینی بگذارد.

کارشناسانی که مقابل دوربین تلویزیون فارسی زبان دولتی انگلیس قرار میگیرند همواره با سیاست های این برنامه همسو بوده و به قولی برنامه را گونه ای در می آورند که دلخواه عوامل پشت دوربین باشد.

این بار نیز در این گفت و گوی تحلیلی خود از فرد معلوم الحالی دعوت کرده که بود که نان خور آل سعود است و همواره در گزارش ها و یادداشت های خود سعودی ها حمایت کرده است. کاملیا انتخابی فر، کارشناس و ستون نویس اجیر شده سایت و تلویزیون العربیه است که مهمان تلفنی بی‌بی‌سی فارسی شد.

پول آل‌سعود در جیب بی‌بی‌سی فارسی + فیلم

عوامل رسانه دولتی انگلیس انصافا مهره بسیار خوبی برای برنامه خود انتخاب کرده بودند، زیرا کسی بهتر از انتخابی‌فر را نمیتوانند پیدا کنند که مجیزگوی دربار سعودی باشد.

انتخابی فر که به خبرنگار اغواگر نیز مشهور است و برخی از جمله نیک آهنگ کوثر از او به عنوان یک دام جنسی یاد میکنند، در ایران با روزنامه های زنجیره ای همکاری میکرد  پس از خروج از ایران به همکاری با رسانه های ضد انقلاب روی آورد در نهایت وارد دستگاه رسانه ای آل سعود شد.


پول آل‌سعود در جیب بی‌بی‌سی فارسی + فیلم

انتخابی فر رابطه نزدیکی با صهیونیست‌ها دارد در زمانی که در رادیو فردا(ارگان رسمی سازمان سیا) فعالیت میکرد، با شیمون پرز صهیونیست علیه انرژی هسته ای مصاحبه ای انجام داد. وی همچنین با رسانه های صهیونیستی نیز به عنوان کارشناس همکاری میکند.

پول آل‌سعود در جیب بی‌بی‌سی فارسی + فیلم

انتخابی فرد که این بار مقابل دوربین بی بی سی فارسی قرار گرفته بود، طبق انتظار، علیرغم تمام بی تدبیری ها و بی لیاقتی های آل سعود در مراسم حج سال گذشته که منجر به مرگ هزاران مسلمان شد و حتی حاضر به یک عذرخواهی زبانی نشد، کاملی فرد در مقابل دوربین به حمایت تمام و کمال از شجره ملعونه آل سعود پرداخت.

انتخابی فر، مدعی میشود مقامات عربستانی تاکید کرده اند که میخواند حج امسال با آرامش کامل و غیر سیاسی برگزار شود .
 وی در این مصاحبه کشورهای منطقه را تشویق میکند به همراه عربستان برای ایران اخلال کنند و از کشورهای غربی بخواهند بهتر شدن روابط با ایران را به تاخیر بیاندازند.

فراموش نشود عربستان در دوران مذاکرات هسته ای، همواره تلاش میکرد گفت و گوها به نتیجه نرسد و با روش های مختلف از جمله فشار آوردن روی کشورهای عضور گروه 5+1 مانع موفقیت در مذاکرات میشد.

مقامات سعودی همواره نسبت به ایران، سیاست خصمانه ای داشته اند و در مشی خود کشورهای منطقه را به دشمنی با ایران تشویق کرده اند. عادل الجبیر وزیر خارجه کنونی عربستان نیز در بسیاری از مصاحبه های خود علنا به کشورمان توهین کرده است و اظهارات بی شرمانه ای عنوان کرده است.(برخی از اظهارات عادل الجبیر را اینجا، اینجا و اینجا بخوانید)

در رابطه با ادعای کاملی فرد مبنی براینکه مقامات سعودی مانع حضور حجاج ایرانی نشده اند، همین بس که علیرغم حوادث غمبار سال گذشته در منا و تمام بی مسئولیتی های آل سعود، مقامات کشورمان بارها با آن ها به مذاکره نشستند و حتی به عربستان سفر کردند.

شرط توهین آمیز عربستان

به گفته سعید اوحدی رئیس سازمان حج عربستان در مذاکرات حج 95 حداقل ادب را رعایت نکردند و از مسئولین ایرانی نگشت نگاری کردند.

رئیس سازمان حج، توهین بزرگ عربستان را در شروط خود یادآور اینگونه روایت میکند: عربستانی ها شرط کردند که هرگونه استفاده از پرچم ایران ممنوع است! در مذاکرات و متن آن، هیچ جا نامی از جمهوری اسلامی ایران نمی‌آوردند و فقط ایران می‌نوشتند، کدام کشوری این توهین را می‌پذیرد؟ این موضوع نشان می‌دهد که بر خلاف ادعای آنها، حج عمیقاً با مسائل سیاسی گره خورده است.

اوحدی همچنین این را هم گفت که شرط سعودی ها مبنی بر انتقال زائران ایرانی به سرزمین وحی از طریق خطوط هوایی کشور ثالث، مغایر با قوانین بین المللی صنعت هوانوردی است و خواسته‌ ایران در خصوص پروازها همان چیزی است در سال‌های گذشته انجام می‌گرفته و بهره‌مندی زائران ایرانی از خدمات پروازی کشور حق مسلم آنان است.(گزارش میزان از چرایی لغو مراسم حج 95 را اینجا بخوانید).

انتهای پیام/

[video src='https://www.mizan.news/wp-content/uploads/2022/01/754730_432.mp4']

دانلود


پول آل‌سعود در جیب بی‌بی‌سی فارسی + فیلم

سوگلی العربیه در بی‌بی‌سی فارسی / رسانه دربار در خدمت آل سعود + فیلم

سوگلی العربیه در بی‌بی‌سی فارسی / رسانه دربار در خدمت آل سعود + فیلم

Normal 0 false false false EN-US X-NONE AR-SA /* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:"Table Normal"; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-parent:""; mso-padding-alt:0in 5.4pt 0in 5.4pt; mso-para-margin-top:0in; mso-para-margin-right:0in; mso-para-margin-bottom:8.0pt; mso-para-margin-left:0in; line-height:107%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:"Calibri",sans-serif; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin;}


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *