رضایت شاکی در تصادفات رانندگی منجر به جرح، باعث توقف رسیدگی نمی‌شود

16:32 - 14 شهريور 1395
کد خبر: ۲۱۷۴۳۱
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
آیا رضایت فردی که در جریان تصادف رانندگی، دچار صدمه بدنی غیرعمدی شده، می‌تواند باعث تبرئه مقصر شود؟ کارشناسان وکیل‌آنلاین به این پرسش پاسخ داده‌اند.
به گزارش ، پرسش مخاطب وکیل‌آنلاین درباره تاثیر رضایت در ایراد صدمه بدنی ناشی از تصادف این است:

با سلام و عرض خسته نباشید و تشکر از زحمات شما. من حدود یک هفته پیش برای شرکت در یک مراسم به اراک رفتم. روز بعد در مسیر پمپ بنزین با یک موتوری تصادف کردم . بلافاصله با پلیس و اورزانس تماس گرفتم. در بیمارستان چکاپ کاملی روی شخص موتور سوار انجام دادند و گفتند مشکل خاصی ندارد و ترخیص شد. ایشون هم همراه من به کلانتری مراجعه کرد و رضایت داد و روز بعد هم باهم به دادستانی رفتیم و نامه ترخیص خودرو رو و موتور سیکلت رو گرفتیم و هر کدام به دنبال کار خود رفتیم. منتها بعد چند روز ایشون مجددا با من تماس گرفتند و ادعا کردند که پایشان شکسته!!! و مجددا به دادگستری مراجعه کرده و طبق اضهارات خودشان نامه معرفی به پزشکی قانونی گرفته و پیگیر ادامه قضایای مربوطه هستند. حالا سوال من این است که با وجود تایید بیمارستان مبنی بر عدم شکستگی پای ایشان و نیز برگه رضایتی که روی پرونده وجود دارد آیا امکان رسیدگی مجدد انطور که ایشان ادعا می کنند وجود دارد؟ و نیز الان وظیفه من چیه و پطور باید کار رو پیگیری کنم. لطفا پاسخ رو ایمیل بفرمایید. ممنون

پاسخ کارشناسان وکیل‌آنلاین:

چون موضوع جرم، ایراد صدمه بدنی غیرعمدی ناشی از تصادف است و اصل جرم غیرقابل گذشت است، رضایت تاثیری در توقف رسیدگی به آن ندارد و همچنین بعضی قضات رضایت در کلانتری را هم ملاک قرار نمی دهند.

ضمن اینکه اگر مصدومیت جدید کشف گردد، مانع رسیدگی نیست. از طرف دیگر تشخیص مصدومیت هم با پزشکی قانونی است.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *