رؤسای قوه قضائیه وکیل آنلاین مجله حقوقی

بخشنامه افزایش مالیات واردات خلاف سیاست‌های دولت است

23:00 - 14 شهريور 1395
کد خبر: ۲۱۷۳۴۸
دسته بندی: اقتصاد ، عمومی
رئیس مجمع واردات کشور گفت: بخشنامه افزایش مالیات علی‌الحساب واردات خلاف سیاست‌های کلان دولت است و باید هرچه سریعتر ، بازبینی و اصلاح شود.
به گزارش گروه اقتصاد ، علیرضا مناقبی در خصوص بخشنامه افزایش مالیات واردات گفت: بخشنامه افزایش مالیات واردات برای جلوگیری از تخلفات کارت‌های یک‌بارمصرف بازرگانی صادر شده اما استثناهای این بخشنامه فساد آور است.
 
وی همچنین با بیان اینکه دارندگان کارت‌های طلایی و معافان مالیاتی از جمله استثناهای این بخشنامه هستند، اظهارداشت: بخشنامه مزبور باید به‌طور شفاف به همه سؤالات پاسخ دهد اما این گونه نیست.
 
رئیس مجمع عالی واردات با اشاره به اینکه نحوه صدور این بخشنامه هم چندان مشخص نیست، گفت: بخشنامه مزبور قبل از مشورت با فعالان اقتصادی و کارشناسان اقتصادی صادرشده است.
 
وی افزود: نظر کارشناسی بخش خصوصی، واردکنندگان، صادرکنندگان و در یک کلام فعالان اقتصادی در این حوزه لحاظ نشده است.
 
مناقبی تصریح کرد : بخشنامه افزایش مالیات واردات جامع و کامل نبوده و ایرادت بسیاری به این بخشنامه وارد است.
 
وی با تاکید بر اینکه بخشنامه مزبور زمینه فساد را در جامعه دامن می زند، گفت: تکلیف کارت‌های بازرگانی یک‌بار مصرف را باید معلوم کرد نه اینکه مشکل دیگری به سیستم تحمیل نمود.
 
رئیس مجمع واردات با تصریح اینکه نحوه صدور کارت بازرگانی از مشکلات یا پرسش‌های جدی امروز است با طرح چند سئوال یادآورشد: آیا کارکرد و گردش بالای مالی یا شخص، ملاک صدور کارت است؟ یا کارکرد منظم با گردش پائین هم می‌تواندبهانه دریافت این کارت‌ها باشد.




ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *