مستند "داستان یک پایان" / تاریخ ۵۰ ساله گروهک منافقین + فیلم

6:00 - 15 شهريور 1395
کد خبر: ۲۱۶۶۵۴
خبرگزاری میزان-مجموعه مستند "داستان یک پایان" مروری بر تاریخ 50 ساله گروهک منافقین است که سیر شکل‌گیری سازمان مجاهدین خلق و انشعاب آن در این مستند بررسی می‌شود. در این ویدئو، قسمت ششم این مستند با نام "پایان یک رویا" را مشاهده می‌کنید.
به گزارش گروه چند رسانه‌ ای ، مجموعه مستند "داستان یک پایان" مروری بر تاریخ 50 ساله گروهک منافقین است که سیر شکل‌گیری سازمان مجاهدین خلق و انشعاب آن در این مستند بررسی می‌شود.
مستند "داستان یک پایان" روایتی است از سركردگی مسعود رجوی بر سازمان منافقین که در شش قسمت چگونگی این امر را از بدو تشکیل سازمان تا آخرین روزهای سركردگی او را به تصویر می‌کشد.
کارگردانی این مستند شش قسمتی را که از محصولات خانه مستند انقلاب اسلامی است، علیرضا خوشنویس برعهده دارد و مهدی محمدی تهیه‌کننده این اثر است.

[video src='https://www.mizan.news/wp-content/uploads/2022/01/01']


دانلود


مستند

مستند

مستند

مستند

مستند

مستند

مستند

مستند

قسمت اول این مستند با نام "شروع نافرجام" و به تشکیل این گروهک تحت عنوان سازمان مجاهدین خلق ایران در سال 44، دستگیری گسترده اعضا در سال 50، ترورهای درون گروهی سال 54 مانند ترور مجید شریف واقفی، ریاست مسعود رجوی بر اعضای زندانی گروهک و ... می‌پردازد.
قسمت دوم که "افتادن نقاب" عنوان گرفته همراهی این گروهک با جریان انقلاب، تلاش رجوی برای شراکت در حکومت جمهوری اسلامی، جنگ مسلحانه در سال 60 و ترورهای گسترده مسئولان و مردم را مد نظر قرار داده است.
قسمت سوم با نام "لشکرکشی تا کمینگاه" نیز به استقرار منافقین در عراق، انجام چند عملیات نظامی برای صدام، شکست عملیات فروغ جاویدان می‌پردازد.
قسمت چهارم "تکامل یک فرقه" موضوع  تبدیل گروهک منافقین به یک فرقه در سال‌های پس از جنگ را بررسی کرده و قسمت پنجم "اسیر در زنجیر دروغ" نیز به بررسی ساز و کارهای فرقه‌گرایی در این گروهک می‌پردازد.
قسمت ششم و پایانی این مستند نیز که "پایان یک رویا" نام گرفته، به بررسی نقش زنان در گروهک منافقین و تعامل رجوی با آنان و سرنوشت مبهم مسعود رجوی می‌پردازد.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *