همه باید دنبال گفتمان اقتصاد مقاومتی باشیم/تلاش برای تحقق بانکداری اسلامی

5:05 - 12 شهريور 1395
کد خبر: ۲۱۶۱۷۸
دسته بندی: سیاست ، گزارش و تحلیل
نماینده ولی فقیه در گلستان ‌ گفت: نگاه بانک‌ها و مجموعه بانک مهر اقتصاد به اقتصاد کشور باید توسعه‌ای بوده و همه باید دنبال گفتمان اقتصاد مقاومتی باشیم.
همه باید دنبال گفتمان اقتصاد مقاومتی باشیم/تلاش برای تحقق بانکداری اسلامی
به گزارش گروه سیاسی ، آیت الله سید کاظم نورمفیدی در دیدار رئیس اداره امور شعب بانک مهر اقتصاد استان گلستان و رؤسای دوایر و شعب گرگان نقش بانک‌ها را در همه اقتصادهای دنیا مهم و حیاتی خواند و اظهار داشت: در زمان سابق بانک نبود اما امروز بانک‌ها جزء نهادهای اساسی جامعه بوده و کارکردهای مهم و متفاوتی دارند.

وی تصریح کرد: در بانکداری غربی مبنا سودآوری است و منافاتی هم با مبنایی که خودشان ترسیم کرده‌اند ندارد، اما بانکداری در جامعه اسلامی باید سمت و سوی آن توسعه و پیشرفت کشور در همه زمینه‌ها مانند کشاورزی، صنعت، خدمات و گردشگری باشد.

امام جمعه گرگان تصریح کرد: عقود و قراردادهایی که در بانک‌ها بسته می‌شود، معمولا رعایت نمی‌شود و می‌بینیم تسهیلاتی که  پرداخت می‌شود در مسیر دیگری به کارگیری می‌شود که از لحاظ احکام الهی مورد اشکال بوده و عقد را باطل می‌کند.

آیت الله نورمفیدی در ادامه افزود: نگاه بانک‌ها و مجموعه بانک مهر اقتصاد به اقتصاد کشور باید توسعه‌ای باشد و همه باید دنبال گفتمان اقتصاد مقاومتی باشیم و این کار را از روستاها و خانه ها شروع کنیم و البته تشکیلاتی هم باشد که کار بازاریابی را انجام دهد تا وقتی محصولی تولید شد به فروش برسد و روی دست تولید کننده نماند.

نماینده ولی فقیه در گلستان همچنین از مجموعه بانک مهر اقتصاد استان گلستان که از پروژه ساخت ویتامین E در شهرک صنعتی آق قلا و حمایت از رونق تولید داخلی کرده  قدردانی کرد و گفت: این اقدامات حمایتی خیلی خوب بود و باید ادامه پیدا کند.

رئیس اداره امور شعب استان گلستان هم در این جلسه با ارائه گزارشی از خدمات، فعالیت‌ها و تسهیلات بانک مهر اقتصاد به تشریح اقدامات بانک در زمینه اجرای بانکداری بدون ربا پرداخت و افزود: حرکت به سوی تحقق بانکداری اسلامی مهم‌ترین هدف این بانک است.

محمد سنچولی افزود: این مجموعه نخستین بانکی است که با تاسیس اداره بانکداری اسلامی و تشکیل کمیه فقهی و استفاده از رهنمودهای علما و صاحب نظران این حوزه همه قراردادها و دستورالعمل‌های خود را به لحاظ شرعی مورد نظارت و بازنگری قرار داده است.



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *