ساخت سومین مسجد بزرگ دنیا در الجزایر

11:25 - 11 شهريور 1395
کد خبر: ۲۱۶۱۵۳
سومین مسجد بزرگ دنیا برای مسلمانان کشور الجزایر تا پایان سال جاری میلادی (2016) تکمیل می شود.
به نقل از ایرنا، شرکت مهندسی و ساخت و ساز چین ساخت این بنا را بر عهده دارد و 85 درصد از کار اجرای طرح مسجد اعظم الجزایر در شهر الجزیره پایتخت این کشور را به پایان رسانده است.

این شرکت افزوده است که وقتی کار ساخت بنا با معماری زیبای آن به پایان برسد مسلمانان برای مدت 400 تا 500 سال می توانند از این مسجد برای انجام امور عبادی و مذهبی استفاده کنند.

با پایان یافتن کار ساخت این مسجد، این اولین مسجد بزرگ قاره آفریقا و سومین مسجد بزرگ جهان پس از مساجد مکه و مدینه در عربستان سعودی خواهد بود.

این مسجد با سرمایه گذاری یک میلیارد و 300 میلیون دلاری در مساحتی به وسعت 400 هزار متر مربع ساخته می شود و مناره آن که بلندترین منازه جهان است 270 متر ارتفاع دارد.

این مسجد می تواند در آن واحد گنجایش 120 هزار نفر را داشته باشد و با توجه به در نظر گرفتن یک کتابخانه بزرگ برای آن که گنجایش یک میلیون نسخه کتاب را دارد، 2 هزار نفر می توانند در آن مشغول مطالعه کتاب شوند.

همچنین برای این مسجد یک موزه و یک مرکز تحقیقاتی نیز در نظر گرفته شده است.

/انتهای پیام/

: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای منتشر می شود.


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *