عدم حفاظت درست، علت وقوع 80 درصد از سرقت‌ها است

9:13 - 12 شهريور 1395
کد خبر: ۲۱۶۱۵۱
دسته بندی: حقوق و قضا ، قضایی
داراب خانی گفت: متاسفانه از جمله جرائمی که در کل کشور رو به افزایش است جرم سرقت است که در 80 درصد موارد ملاحظه می‌شود که مال باختگان، مال خود را درست حفاظت نکرده‌اند و این امر باعث سرقت می‌شود.
به گزارش خبرنگار گروه حقوقی و قضایی ، به همت معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان ایلام جلسه رسیدگی تخصصی و تسریع در اجرای احکام مرتبط با سرقت مستوجب تعزیر برگزار شد.

جعفر داراب خانی معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان ایلام گفت: این جلسه در راستای اجرای برنامه ارتقاء اثربخشی رسیدگی تخصصی وتسریع در اجرای احکام مرتیط با سرقت مستوجب تعزیر با حضور تعدادی از قضات اجرای احکام کیفری و سایر نهادهای همکار تشکیل شد.

وی اظهار کرد: متاسفانه از جمله جرائمی که در کل کشور رو به فزونی است جرم سرقت است که در 80 درصد موارد ملاحظه می‌شود که مال باختگان، مال خود را در درست حفاظت نکرده‌اند و این امر باعث سرقت می‌گردد.

این مقام مسئول تصریح کرد: این امر در نهایت می‌تواند باعث افزایش ایجاد ناامنی و یا احساس ناامنی در جامعه شود و این حس ناامنی از خود ناامنی به مراتب بدتر بوده و موجب بروز مشکلاتی در جامعه می‌گردد.

معاون اجتماعی دادگستری کل استان ایلام گفت: وظیفه حاکمیت برخورد قاطع با مجرمین است به گونه ای که موجب ایجاد تنبیه وتنبه شود و به عبارتی موجب بازدارندگی شود که این را پیشگیری می‌گویند.

وی ادامه داد: هدف از تشکیل این جلسه سیاست گذاری در حوزه پیشگیری‌های قضایی برای بازدارندگی و تنبیه و تنبه از بزه سرقت است.


انتهای پیام/


ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *