پاکستان 100 "دانش آموز افغان" را بازداشت کرد

20:31 - 08 شهريور 1395
کد خبر: ۲۱۴۹۶۹
نیروهای امنیتی پاکستان 100 دانش آموز افغان را به اتهام ارتباط با گروههای تروریستی بازداشت کردند.
پاکستان 100 به گزارش سرویس بین الملل به نقل از رادیو کلید، نیروهای امنیتی پاکستان در اقدامی بی سابقه به مدرسه ای در شهر کویته ایالت بلوچستان پاکستان حمله کردند و ۱۰۰ دانش آموز که شهروندان افغانستان هستند را به اتهام ارتباط با گروههای تروریستی بازداشت کردند.
 
انور الحق کاکر سخنگوی اداره ایالتی بلوچستان به رسانه ها گفت که بازداشت شدگان هیچ گونه سند هویتی ندارند.
 
تاکنون انگیزه اصلی حمله نظامیان پاکستانی به این مدرسه مشخص نشده است اما این منطقه به دلیل حضور تندوران وابسته به گروههای تروریستی از جمله طالبان افغان مشهور است.
 
این در حالیست که دولت افغانستان همواره ادعا می‌کند، خشونت‌های مسلحانه طالبان از سوی شورای کویته پاکستان رهبری می‌شود و این کشور در سرکوب رهبران و اعضای برجسته این گروه در خاکش تاکنون هیچ‌گونه اقدامی نکرده است.
 
از سویی هم، ادامه حمایت دولت اسلام‌آباد از گروه‌های مخالف مسلح دولت افغانستان از جمله طالبان و شبکه حقانی سبب شده است که روابط بین پاکستان و آمریکا بیشتر از پیش سرد شود که در تازه‌ترین مورد واشنگتن کمک‌های مالی ونظامی‌اش به این کشور را به طور بی‌سابقه کاهش داده است.
 
برخی کارشناسان معتقدند که ادامه حمایت پاکستان از گروههای تروریستی سبب تغییر سیاست واشنگتن در قبال اسلام آباد و گرایش بیشتر به سمت دهلی شده است.
/



ارسال دیدگاه
دیدگاهتان را بنویسید
نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *